PMPG z dużym wzrostem zysku netto
Platforma Mediowa Point Group, kontrolująca tygodniki “Wprost” i “Do Rzeczy”, w III kwartale br. zanotowała spadek przychodów, ale do góry poszedł jej zysk netto.
Z raportu finansowego spółki wynika, że przychody ze sprzedaży w III kwartale br. wyniosły 13,94 mln zł, podczas gdy rok wcześniej osiągnęły wartość 14,06 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 980 tys. zł, o 277 proc. więcej niż rok wcześniej.
Natomiast w pierwszych trzech kwartałach br. przychody PMPG wyniosły 47,88 mln zł, w porównaniu z 47,40 mln zł rok wcześniej. - Wpływ na lekki wzrost przychodów w stosunku do ubiegłego roku to wynik konsekwentnej realizacji założeń i zaangażowania w nowe przedsięwzięcia przy jednoczesnym wycofaniu się i/lub wygaszeniu projektów nierentownych (miesięczniki “Film” i “Machina” oraz magazyn “Bloomberg Businessweek Polska”). Dzięki temu, mimo prognozowanego spadku wydatków na reklamę o ok. 6 proc i kilkunastoprocentowego spadku wydatków na reklamę w magazynach, PMPG notuje stabilne przychody - podano w komunikacie.
Z kolei zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 4,37 mln zł. Rok wcześniej PMPG miała 10,90 mln zł straty. Spółka w komunikacie podkreśla, że znacząca poprawa wyników w 2013 roku to efekt wprowadzonej i utrzymywanej dyscypliny budżetowej oraz dalszej optymalizacji kosztów. Dodaje też, że ujemne wyniki za rok 2012 wiązały się z prowadzoną wtedy restrukturyzacją oraz wdrożeniem zaleceń audytorów odnośnie spisania należności.
Platforma Mediowa Point Group jest m.in. wydawcą tygodników “Wprost” i “Do Rzeczy” oraz miesięcznika “Historia do Rzeczy”, a także wielu serwisów internetowych.
Dołącz do dyskusji: PMPG z dużym wzrostem zysku netto