PMPG Polskie Media ze spadkiem przychodów. „Ograniczenie reklam spółek Skarbu Państwa”
Spółka PMPG Polskie Media w 2015 roku zanotowała niższe przychody niż rok wcześniej, ale do góry poszedł jej zysk netto.
Przychody PMPG Polskie Media ze sprzedaży w ub.r. wyniosły 51,8 mln zł, o 11 proc. mniej niż w 2014 roku. Zysk z działalności operacyjnej uplasował się w 2015 roku na poziomie 5,77 mln zł względem 9 mln zł rok wcześniej, zaś zysk netto przypisany akcjonariuszem jednostki dominującej wzrósł z 3,97 mln zł do 5,54 mln zł.
Jak podano w komunikacie "głównym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy w 2015 r. - niezależnym od czynników ekonomicznych - było znaczne ograniczenie ilości zleceń reklamowych dla tygodnika ”Wprost” przez znaczną część spółek Skarbu Państwa w pierwszych kwartałach roku".
- Wśród pozostałych czynników, które w mniejszym stopniu wywierały wpływ na bieżącą sytuację finansową GK PMPG, znalazł się m.in. spadek obrotów realizowanych w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe były o 3,3 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014. Spadek ten wynikał przede wszystkim ze zoptymalizowania cen tych transakcji - podała spółka.
Firma PMPG Polskie Media poprzez spółki zależne jest wydawcą tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ze spadkiem przychodów. „Ograniczenie reklam spółek Skarbu Państwa”