SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media w 2014 roku z mniejszym zyskiem i spadkiem przychodów

PMPG Polskie Media, właściciel m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała w 2014 roku spadek przychodów i zakończyła go z mniejszym zyskiem netto niż rok wcześniej. Spółka planuje rozszerzenie działalności zagranicą.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian RigamontiMichał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti

Z raportu finansowego PMPG Polskie Media wynika, że przychody firmy w 2014 roku wyniosły 58,4 mln zł, co oznacza spadek o 10,15 proc. względem poprzedniego roku. - Wpływ na to miało przede wszystkim obniżenie wynagrodzeń z tytułu transakcji barterowych - podaje spółka.

EBITDA, czyli zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją, wyniosła 9,7 mln zł i był o 21 proc. wyższy od prognozowanej przed rokiem wartości. Grupa informuje, że wpływ na to miał wyższy od założonego poziom przychodów gotówkowych oraz optymalizacja kosztów. W ub.r. spółka wypracowała 4,3 mln zł zysku netto, natomiast w 2013 roku wynosił on 6,5 mln zł.

W 2015 roku PMPG Polskie Media chce utrzymać stabilny poziom przychodów oraz dalej się rozwijać zgodnie z przyjętą strategią. Służyć temu mają m.in. nowe projekty internetowe, nad którym prowadzone są zaawansowane prace, projekt wdrożenia treści wideo, a także akwizycje.

- W przedmiocie tych ostatnich zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze naszego zainteresowania są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju. W sferze planów jest również ekspansja zagraniczna spółki - podano w komunikacie.

Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media podaje, że niektóre publikacje wydawanych przez spółki zależne czasopism pozostały „bez istotnego wpływu na działalność prowadzoną przez emitenta”. Chodzi m.in. o ujawnione przez tygodnik „Wprost” w czerwcu 2014 roku stenogramy z podsłuchanych rozmów w restauracji Sowa i Przyjaciele, a także artykuły dotyczące mobbingu i molestowania dokonywanych rzekomo przez Kamila Durczoka w redakcji „Faktów” TVN (z lutego 2015 roku).

- Publikacje przed ukazaniem się w druku przeszły stosowną analizę ryzyka prawnego. To standardowa praktyka, nad którą czuwa dział prawny wydawnictwa - informuje PMPG Polskie Media.

Spółka PMPG jest właścicielem tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, miesięcznika "Historia Do Rzeczy" oraz serwisów internetowych.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media w 2014 roku z mniejszym zyskiem i spadkiem przychodów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
papaja
"W ub.r. spółka wypracowała 4,3 mln zł zysku netto, natomiast w 2014 roku wynosił on 6,5 mln zł." Czyli ubiegły rok to nie był 2014?
odpowiedź
User
Tryt
Nie kibicuje wzrostowi ale wynik spółki niezły. Jak to możliwe przy tak słabej sprzedaży?
odpowiedź