Polkomtel na razie uniknął 18,4 mln zł kary od UOKiK-u za reklamy „LTE bez limitu”
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchylił karę w wysokości 18,4 mln zł nałożoną przez UOKiK na Polkomtel, operatora sieci telekomunikacyjnej Plus, za reklamy usług „Power LTE” i „LTE bez limitu”, które regulator uznał za wprowadzające w błąd. UOKiK zamierza odwołać się od tego wyroku.
Proces dotyczy kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z kampanią reklamową Plusa i Cyfrowego Polsatu prowadzoną w drugiej połowie 2014 roku pod hasłem „Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”
UOKiK zajął się analizą tej akcji pod kątem prawnym po skargach od konsumentów zwracających uwagę, że faktyczne warunki promocji są inne niż wynikało z reklam. - Niestety, mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia - stwierdziła jedna z osób. - Za tablet i telewizor trzeba dodatkowo i to dużo płacić, a hasło w telewizji wskazuje, że za tę kwotę jest wszystko - napisała inna.
Postępowanie UOKiK-u potwierdziło, że rzeczywiste warunki promocji Power LTE ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu, nawet do 32 kb/s. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.
UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł: 30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat. Kary wyznaczono na mocy trzech decyzji, firmy odwołały się od nich.
Jak poinformował w czwartek „Puls Biznesu”, Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozstrzygnął skargę dotyczącą grzywny w wysokości 18,4 mln zł za mylące slogany „Power LTE” i „LTE bez limitu”. Sąd przychylił się do stanowiska telekomu i cofnął skargę.
Przedstawiciele biura prasowego UOKiK-u zapewnili, że instytucja po otrzymaniu pisemnego uzasadnienia wyroku na pewno się od niego odwoła.
Pod koniec maja Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel kary wynoszące łącznie 39,5 mln zł za to, że operator automatycznie włączał klientom usługi kosztujące dodatkowo od 2 do 20 zł miesięcznie. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna, niezrozumiała i w związku z tym na 100 proc. odwołamy się do sądu - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Majewski z biura prasowego firmy.
Na koniec marca br. grupa Cyfrowy Polsat, do której należy Polkomtel, miała sprzedanych w modelu abonamentowym 7,45 mln jednostkowych usług telefonii mobilnej (po wzroście o 6,5 proc. w skali roku) i 1,8 mln internetu (0,7 proc. mniej niż rok wcześniej), a w modelu prepaidowym - 2,39 mln usług telefonii (6 proc. w dół w skali roku) i 118,5 tys. internetu. Firma zanotowała w minionym kwartale 2,79 mld zł wpływów sprzedażowych, 1,04 mld zł zysku EBITDA i 297,3 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Polkomtel na razie uniknął 18,4 mln zł kary od UOKiK-u za reklamy „LTE bez limitu”