Plus oraz TP SA liderami sportowego sponsoringu
Podczas listopadowego badania efektywności sponsoringu sportowegonajwiększy udział wśród stacji telewizyjnych generujących zwrotmedialny miały kanały telewizji publicznej. Najaktywniejeksponowane były marki Plus (siatkówka) oraz TP (piłka nożna).
Największą liczbę kontaktów widza z markami w listopadziewygenerowały mecze eliminacyjne do ME w piłce nożnej emitowaneprzez TVP2. Piłka nożna była także dyscypliną o największejwartości medialnej w listopadzie(ponad 36 mln złotych). Na drugiejpozycji znalazła się siatkówka mężczyzn (ponad 9 mln. złotych),trzecie miejsce zajęła siatkówka kobiet ( ponad 8 mln złotych).
Największą wartość medialną dla sponsorów sportu wygenerowałyTVP2 (blisko 16 mln złotych), Polsat (ponad 10 mln złotych) i TVN(blisko 10 mln złotych)
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Pentagon Research.Monitorowane były programy ( w tym wiadomości), w którychpokazywane są imprezy polskie, bądź z udziałem polskim sportowców.Wartość medialna została wyliczona w oparciu o średnie cpt dlamonitorowanych stacji, oraz średnią oglądalność programów, podczasktórych emitowane były marki.
Dołącz do dyskusji: Plus oraz TP SA liderami sportowego sponsoringu