“Play!” z wynikiem poniżej 10 tys. egz., zyskał “PC World”
Większość magazynów komputerowych i o grach komputerowych zanotowało w maju br. spadki sprzedaży, najwięcej stracił “Play!”, którego sprzedaż spadła poniżej 10 tys. egz. Wzrostem, choć niedużym, pochwalić się może tylko “PC World”.
Liderem segmentu pozostał poświęcony grom “CD Action” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż tytuł ten miał w maju 2011 roku sprzedaż ogółem na poziomie 75 557 egz., czyli niższą o 11 proc. niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy “PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem sprzedażowym wynoszącym 69 027 egz., po spadku o 9,9 proc.
Trzecią pozycję zajął jedyny w rankingu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. spadła aż o 17,7 proc. do 39 239 egz.
Jedynym tytułem, który zanotował wzrost sprzedaży w maju br., był zajmujący czwarte miejsce “PC World” (IDG Poland), chociaż jego wynik wzrósł tylko o 5,5 proc. do 34 810 egz.
Największym spadkiem dotknięty został natomiast ostatni w rankingu magazyn “Play!” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 26,6 proc. i wyniosła tylko 9 260 egz.
ZKDP | maj | |
2011 | 2010 | |
Tytuł | Sprzedaż ogłółem | |
CD Action | 75 557 | 84 925 |
PC Format | 69 027 | 76 646 |
Komputer Świat * | 39 239 | 47 663 |
PC World | 34 810 | 32 990 |
Chip | 30 119 | 34 748 |
Play! | 9 260 | 12 614 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. trzy magazyny zanotowały wzrosty sprzedaży, a pozostałe trzy - spadki. Najwięcej stracił “Play!” (29,9 proc.), a najwięcej zyskał “PC Format” (15,2 proc.).
ZKDP | 2011 | |
maj | kwiecień | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
CD Action | 75 557 | 91 205 |
Chip | 30 119 | 27 650 |
Komputer Świat | 39 239 | 39 868 |
PC Format | 69 027 | 59 896 |
PC World | 34 810 | 31 583 |
Play! | 9 260 | 13 202 |
* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.
Dołącz do dyskusji: “Play!” z wynikiem poniżej 10 tys. egz., zyskał “PC World”