SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Play za 1,8 mld zł sprzedaje 50 proc. sieci światłowodowej UPC Polska

Zarząd P4, operatora sieci telekomunikacyjnej Play, podpisał z Infravia V Invest umowę sprzedaży 50 proc. udziałów w spółce zależnej FiberForce za 1,775 mld zł, przy zastrzeżeniu standardowych korekt opisanych w umowie oraz zgód regulacyjnych. P4 wniesie do FiberForce sieć światłowodową UPC Polska, wspólnie z inwestorem zapowiada jej rozwój o kolejne 2 mln przyłączy.

Jak podano w komunikacie, do końca br. Play, w drodze podziału przez wydzielenie spółki zależnej UPC Polska, planuje przenieść do FiberForce część działalności UPC obejmującej w szczególności aktywa sieci dostępowej w postaci ok. 3,7 mln przyłączy sieciowych w technologiach HFC oraz FTTx.

Dodatkowo - jak podano w komunikacie prasowym Play - FiberForce ma ambicje zbudowania ponad 2 mln dodatkowych przyłączy światłowodowych. Spółka udostępni swoją infrastrukturę sieciową innym operatorom telekomunikacyjnym (m.in. Play i UPC) w otwartym i niedyskryminującym modelu dostępu, aby zmaksymalizować wykorzystanie wybudowanej infrastruktury przez konsumentów.

- To partnerstwo jest kolejnym kamieniem milowym w umacnianiu naszej pozycji ogólnopolskiego lidera w zakresie infrastruktury, umożliwiając milionom nowych klientów w Polsce korzystanie z superszybkiego internetu. Dzięki modelowi otwartego dostępu hurtowego do sieci chcemy wyznaczać nowe standardy dostępu do łączy szerokopasmowych i zapewnić wszystkim wolność wyboru - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jean Marc Harion, prezes Play i UPC.

Zamknięcie transakcji wymaga zgody właściwych organów antymonopolowych, wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.

InfraVia Capital Partners to firma private equity specjalizująca się w inwestycjach infrastrukturalnych i technologicznych. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy rozwijać naszą współpracę z Grupą iliad dzięki wspólnemu przedsięwzięciu z Grupą Play. Umożliwi nam to zbudowanie kluczowego aktywa w tym rozwijającym się sektorze wspólnie z wiodącym partnerem na polskim rynku - skomentował Vincent Levita, założyciel i prezes InfraVia.

Play kupił UPC Polska za 7 mld zł

Operator Play ogłoszone jesienią ub.r. kupno od koncernu Liberty Global 100 proc. udziałów firmy UPC Polska sfinalizował na początku kwietnia br. Zapłacił za 7,013 mld zł, z czego 5,5 mld zł pozyskał w grudniu z kredytu. Powołano nowy skład zarządu UPC Polska, prezesem został Jean Marc Harion.

Pod koniec maja operatorzy rozpoczęli pierwszą wspólną promocję, w ramach której klienci przy zakupie wybranych usług abonamentowych otrzymają do dwóch lat gratis usługi u drugiego telekomu.

UPC Polska w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 4,6 proc. do 454,8 mln dolarów i zysku netto z 58,4 do 82,6 mln dolarów. Na koniec roku operator miał 1,57 mln klientów, którym świadczył 3,35 mln jednostkowych usług (RGU).

Natomiast firma P4, operator sieci Play (należy też do niej Virgin Mobile Polska), na koniec marca br. miała 12,473 mln aktywnych użytkowników, o 344 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Kwartalne przychody telekomu zmalały o 1,9 proc. do 1,773 mld zł, a zysk EBITDAaL - z 1,133 mld zł do 838 mln zł.

Play i Plus sprzedały infrastrukturę pasywną hiszpańskiemu funduszowi

Wiosną ub.r. spółka P4 zawarła umowę sprzedaży za 6,7 mld zł swojej infrastruktury pasywnej firmie On Tower Poland, w której 60 proc. udziałów ma hiszpański fundusz inwestycyjny Cellnex Telecom, a 40 proc. Grupa Iliad.

Orange Polska w kwietniu ub.r. podpisał umowę sprzedaży holenderskiemu funduszowi APG 50 proc. udziałów spółki Światłowód Inwestycje wycenionej na 2,748 mld zł. Zapowiedziano, że spółka wybuduje dalszą sieć światłowodową dla ok. 1,7 mln gospodarstw domowych.

Natomiast w lipcu ub.r. Cyfrowy Polsat i Polkomtel sprzedały Cellnexowi za 7,07 mld zł pakiet 99,99 proc. udziałów spółki Polkomtel Infrastruktura, do której należą m.in. o. 7 tys. stacji nadawczych, ok. 37 tys. różnych systemów on-air i sieć transmisyjna.

Dołącz do dyskusji: Play za 1,8 mld zł sprzedaje 50 proc. sieci światłowodowej UPC Polska

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zawer
Czyli sama baza klientów jest warta ponad 4 mld.
Jak na razie bardzo słabo idzie im ta fuzja, treść kampani reklamowej jest prawie nie zauważalna.
odpowiedź
User
Jan
Zawsze sprzedaż najlepiej im wychodzi oczywiście wraz z niszczeniem, a solidnej pracy obsługi jak nie widać tak nie widać.
odpowiedź
User
Jan
Sieć która myli kaganiec z kagankiem oświaty a obsługę z gromadą klakierów nie można traktować poważnie. Likwidując możliwość kontaktu z obsługą w play24 poprzez przeglądarkę utrudnili abonentom zarządzanie swymi numerami a sobie utrudnili pracę.
odpowiedź