SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Użytkownicy Play z problemami w logowaniu do innych sieci. „To nie jest koniec wewnętrznego roamingu”

Niektórzy użytkownicy sieci Play zaczęli sie skarżyć na problemy z ręcznym logowanie do innych sieci w wewnętrznym roamingu. Najwięcej skarg dotyczy problemów z T-Mobile. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik Play radzi by zdać się na automatyczny wybór sieci lub zgłosić się do BOK by odblokować konkretnego operatora. - Obecne doniesienia nie mają nic wspólnego z końcem wewnętrznego roamingu w Play - zapewnia Gruszka.

Sygnały od użytkowników dotyczące nieistniejących wcześniej kłopotów z ręcznym logowaniem się w wewnętrznym roamingu do sieci innych operatorów pojawiły się na forum Play w ubiegłym tygodniu.

Abonenci Play w swoich wpisach alarmowali, że obecnie nie mogą zalogować się ręcznie do konkretnych zewnętrznych sieci dostępnych dotąd w Play w ramach roamingu – chodzi o Plusa, T-Mobile i Orange. Znakomita większość tych narzekań dotyczyła wyboru T-Mobile.

- Ma ktoś z Was dziś taki problem jak ja, że nie możecie się zalogować do roamingu od T-Mobile? Z Plusa działa, ale niestety tam gdzie obecnie przebywam bardzo słaby zasięg a nadajnik z T-Mobile mam 300 metrów od mnie. Ręczne wybieranie TM też nie działa - relacjonował jeden z użytkowników Play.

Inny głos na forum potwierdzał istniejące kłopoty (pisownia oryginalna): - Od jakiegoś tygodnia mam problem z roamingiem od Tmobile, który jest mi niezmiernie potrzebny, bo na wsi, gdzie często jestem mam odbiornik Tmobile w zasięgu wzroku. Dodam, że przy ręcznym wyszukiwaniu nie znajduje mi tej sieci, tylko play i plus. Telefon resetowalem już do ustawień fabrycznych. Co robić? Wybrać się do salonu? Proszę o odpowiedz.

Administratorzy forum reagowali na bieżąco na zgłoszenia użytkowników, podobnie jak Biuro Obsługi Klienta Play, które kolejno włączało użytkownikom niedostępny wcześniej roaming w T-Mobile.

Na stronie internetowej Play w dziale pomocy technicznej operator wyraźnie zaznacza, że „Zmiany listy partnerów roamingowych w ramach ww. sieci nie podlegają procesowi udzielenia zgody przez Klienta i mają zapewnić jeszcze lepszy stopień świadczonych przez Play usług.” W dalszej części zaś czytamy: „Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może ulec zmianie. W chwili obecnej udostępniamy Tobie możliwość korzystania z sieci co najmniej jednego, wybranego przez nas partnera roamingowego.„

Ponieważ nie ma doniesień dotyczących niemożności ręcznego zalogowania się do sieci Plus i Orange, zatem w świetle regulaminu Play nie można nic zarzucić. Jednak we wspomnianej dyskusji na forum pojawiły się sugestie, że należący do P4 operator przymierza się do zakończenia współpracy roamingowej z niektórymi ze swoich partnerów.

Takim spekulacjom w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl zdecydowanie zaprzecza Marcin Gruszka, rzecznik Play. - Zgłaszane przez niektórych użytkowników Play problemy z logowaniem się do sieci innych operatorów w ramach wewnętrznego roamingu nie oznaczają w żadnym wypadku, że Play zakończyło lub zamierza zakończyć umowę roamingową z którymkolwiek z trzech naszych partnerów – Plusem, Orange czy T-Mobile - podkreśla Marcin Gruszka. - Obecnie zawarte porozumienia w tym zakresie będą obowiązywały przynajmniej do 2020 roku. Jeżeli jednak konkretnemu klientowi zależy na tym, aby np. w miejscu jego zamieszkania roaming odbywał się tylko i wyłącznie przez T-Mobile, to wystarczy zgłoszenie do naszego biura obsługi i taka możliwość zostanie użytkownikowi udostępniona w trakcie rozmowy z konsultantem.

Rzecznik Play namawia, aby użytkownicy pozostawali przy dynamicznym, automatycznym doborze roamingu przez system.

- Ta opcja daje najlepsze rezultaty i zapewnia bezproblemowe i komfortowe połączenia niezależnie od miejsca w którym użytkownik akurat przebywa. W ten sposób użytkownicy zaczną też korzystać z LTE, które nie jest dostępne w roamingu – zaznacza Gruszka. - Chcę zaznaczyć, że zgłaszane obecnie problemy dotyczą wąskiej grupy użytkowników, co odzwierciedla niska liczba zgłoszeń do naszego call center. Poza tym warto dodać, że dzięki stałej rozbudowie naszej własnej sieci obecnie jedynie 6 proc. transmisji danych w Play odbywa się w roamingu. To oczywiście nie zmienia faktu, że na każde zgłoszenie związane z trudnościami w logowaniu do innych sieci reagujemy na bieżąco.

Obecne skargi użytkowników to niejedyne wydarzenie w ostatnim czasie związane z wewnętrznym roamingiem w Play. Na początku czerwca br. operator poinformował, że prędkość przesyłania danych w roamingu z wykorzystaniem infrastruktury T-Mobile ma wynosić zaledwie 1,5 Mb/s (zamiast wcześniejszych 3 Mb/s). Według informacji posiadanych przez Wirtualnemedia.pl perturbacje roamingowe przy połączeniach krajowych są związane z trudnymi negocjacjami prowadzonymi w tym zakresie przez operatorów.

W pierwszym kwartale br. sieć Play zanotowała 1,58 mld zł przychodów operacyjnych (9,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 564 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 20,8 proc. w skali roku). Na koniec marca miała 11,94 mln aktywnych klientów.

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Play z problemami w logowaniu do innych sieci. „To nie jest koniec wewnętrznego roamingu”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Ja mam Play właśnie przez roaming krajowy. Szczerze nienawidzę T-Mobile a w miejscu gdzie pracuję są nadajniki z tej różowej potwory i zagłuszają wszystko inne.
odpowiedź
User
Andrzej
Ja mam Play właśnie przez roaming krajowy. Szczerze nienawidzę T-Mobile a w miejscu gdzie pracuję są nadajniki z tej różowej potwory i zagłuszają wszystko inne.
odpowiedź
User
mój nick
Ja mam Play właśnie przez roaming krajowy. Szczerze nienawidzę T-Mobile a w miejscu gdzie pracuję są nadajniki z tej różowej potwory i zagłuszają wszystko inne.


Zmień sieć. Play to dno. Kasę pompują tylko w reklamy i zatrudnianie pseudo gwiazdek. Jakość połączeń tragiczna, brak zasięgu za miastem, internet mobilny w tym LTE to jakaś kpina.
odpowiedź