Platforma N straciła abonentów, wzrosło ARPU
Platforma N na koniec II kwartału br. miała 826 tys. abonentów, więcej niż rok wcześniej, ale mniej niż na koniec I kwartału br. Powodem stopnienia bazy operatora była podwyżka abonamentu. Jednocześnie do góry poszło ARPU operatora.
Liczba klientów N-ki w ciągu II kwartału zmalała o 4 tys. i ukształtowała się na poziomie 826 tys. abonentów Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, tłumaczył na czwartkowej konferencji, że to efekt podwyżki cen wprowadzonej w kwietniu 2011 (dowiedz się więcej). W ujęciu rocznym baza platformy wzrosła jednak o 97 tys. abonentów, czyli o 13 proc.
Do góry poszło ARPU, czyli średni przychód na jednego abonenta, który w II kwartale br. wyniósł 60,9 zł, o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka podała, że to najwyższy poziom od czasu uruchomienia platformy w 2006 roku.
Telewizja na kartę na koniec czerwca br. miała 256 tys. aktywnych użytkowników, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej, a jej ARPU wyniosło 12,5 proc. Operator nie rozwija już jednak tej usługi, chcąc zachęcić klientów do przejścia do pre-paidowej oferty HD.
Telewizja na kartę HD zakończyła II kwartał z liczbą 40 tys. aktywnych użytkowników, czyli 10 razy większa niż rok wcześniej. Oferta ruszyła w drugiej połowie maja ub.r.
Prezes Tellenbach podtrzymał prognozę mówiącą, że na koniec br. platforma N będzie mieć 900 tys. abonentów. Podkreślił, że najwięcej nowych klientów - ok. 50 tys. pozyskanych zostanie przez operatora w IV kwartale br.
Dołącz do dyskusji: Platforma N straciła abonentów, wzrosło ARPU