Platforma 'n' ma 204 tys. abonentów, liczy na 300 tys. do końcaroku
Należąca do Grupy ITI platforma telewizji cyfrowej "n" ma 204 tys.abonentów i chce zwiększyć ich liczbę do 300 tys. w tym roku,poinformował prezes ITI Neovision Maciej Sojka w środę. Platformapodpisała w środę z HBO umowę, dzięki której do jego oferty wejdąkanały filmowego tego producenta.
"Do końca tego roku chcemy mieć 300 tys. klientów, a w przyszłymosiągnąć 500 tys. abonentów. Przekroczenie tej granicy będzieoznaczało, że platforma 'n' stanie się rentowna" - powiedział Sojkapodczas konferencji prasowej.
W pozyskiwaniu klientów ma pomóc promocja, w której nowiabonenci do końca roku będą mogli korzystać z pełnej ofertyplatformy za darmo, otrzymają też darmowy dekoder.
Sojka podkreślił, że wskaźnik odłączeń platformy "n" wynosi 1,4%w porównaniu do 11,4% w przypadku Canal Plus lub 11,9% w przypadkubrytyjskiej platformy Sky. Niski procent odłączeń jest jednaknormalny dla operatora, który prowadzi swoją działalność odniedawna - platforma "n" weszła na rynek w październiku zeszłegoroku.
W środę Sojka i prezes HBO Polska Aleksander Kutela podpisaliumowę, dzięki której w ofercie platformy znajdą się od 1 styczniakanały: HBO, HBO 2 oraz HBO Comedy. Będą one dostępne w dodatkowym,płatnym pakiecie dla abonentów platformy.
Do końca roku w ofercie platformy "n" mają się znaleźć innekanały filmowe: Universal Chanel, Sci Fi Chanel, Movies 24,Filmbox, Nonstop Kino i Nonstop Kino HD. W październiku platformauruchomiła własne kanały: OTV (prowadzony przez Jurka Owsiaka),Religia.tv i nTalk.
Platforma "n" w najbliższych tygodniach ma uruchomić wewspółpracy z Onetem (również z grupy ITI) portal dla swoichabonentów. W skład "nPortalu" mają wejść trzy serwisy: Onet.plFoto, Onet.pl Pogoda oraz seriale. Dzięki połączeniu z internetemabonenci będą mogli m.in. oglądać zdjęcia z serwisu Onet.pl Foto,ale także tworzyć własne galerie.
Firma rozszerzy też usługę nRadio o wersję HD, w której będątransmitować dwie stacje muzyczne nadające w systemie 5.1 surround.Oferta VOD (video on demand - wideo na żądanie) zostanierozszerzona o kolekcję nScreen adresowaną dla miłośników seriali. Wkolekcji mają się znaleźć m.in. nowe sezony seriali "Gotowe nawszystko", "Heroes" czy "Dr Mouse".
Grupa ITI miała w I połowie roku 14,22 mln euro zysku netto, cooznacza wzrost o 462,4% w porównaniu z analogicznym okresem ub.roku. Skonsolidowane przychody wyniosły 221,62 mln euro w stosunkudo 174,96 mln euro przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Platforma 'n' ma 204 tys. abonentów, liczy na 300 tys. do końcaroku