Platforma edukacyjna Brainly rośnie, ma 150 mln unikalnych użytkowników
Startup Brainly prowadzący internetową platformę edukacyjną zwiększył do 150 mln liczbę internautów co miesiąc odwiedzających serwis. To oznacza, że platforma w ciągu jednego roku zwiększyła zasięg o 50 mln użytkowników.
Brainly to platforma do wspierania procesu nauki szkolnej, dzięki której uczniowie z całego świata mogą poszerzać swoją wiedzę oraz mają zapewniony dostęp do wzajemnej nauki online. Obecnie z platformy korzystają uczniowie, rodzice i nauczyciele w ponad 35 krajach m.in. w USA, Indiach, Rosji, Indonezji, czy Brazylii. W Polsce liczba użytkowników serwisu przekroczyła 7 mln.
Teraz Brainly poinformował że liczba unikalnych użytkowników korzystających z platformy co miesiąc osiągnęła poziom 150 mln. To oznacza, że serwis w ciągu roku zwiększył zasięg o 50 mln internautów.
Jak podkreśla w komunikacie Michał Borkowski, współzałożyciel platformy i jej CEO, za sukcesem stoi bardzo prosty i przystępny model jej działania. W każdym tygodniu ponad miliard uczniów z całego świata szuka wsparcia w nauce, które pozwoli im osiągnąć lepsze wyniki. To jednak nie wszystko, bo przecież za uczniami stoją rodzice i nauczyciele, którzy poszukują skutecznej metody przekazywania, lub po prostu źródła, wiedzy. Obecnie baza serwisu zawiera ponad 50 mln odpowiedzi, jednak jak podkreślają jej twórcy - siłą platformy jest jej społeczność.
- Na początku zdecydowaną większość użytkowników Brainly stanowili uczniowie - informuje Michał Borkowski. - Dziś coraz częściej dołączają do nas rodzice, chcący pomóc swoim dzieciom. Na Brainly szukają pomocy z problemami, których sami nie potrafią rozwiązać bo często nie pamiętają już danego materiału z czasów szkolnych. Dzięki naszej platformie mają możliwość uzyskania pomocy.
Jak pokazują badania uczniowie korzystają z Brainly nie tylko dlatego, że dostarcza ona pomocy ze szkolnymi problemami w czasie rzeczywistym. Z ankiety przeprowadzonej w styczniu br. wśród użytkowników wynika, że co trzeci z nich (29,4 proc.) jako największą motywację wskazuje chęć pogłębienia wiedzy i poszerzenia horyzontów, aby lepiej zrozumieć przedmiot szkolny. Co czwarty uczeń (25,3 proc.) twierdzi, że nie uzyskał wystarczająco dużo informacji w szkole, a co dziesiąty (11,4 proc.) deklaruje chęć poprawy ocen.
W Brainly w przeszłości zainwestowało kilka firm. Jesienią 2017 r. startup pozyskał 14 mln dol. m.in. od Kulczyk Investments, wcześniej w firmę zainwestowały też 15 mln dol. koncern Naspers i fundusz General Catalyst.
Dołącz do dyskusji: Platforma edukacyjna Brainly rośnie, ma 150 mln unikalnych użytkowników