PKO BP kupił platformę ZenCard do tworzenia programów rabatowo-lojalnościowych
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego sfinalizowała zakup cyfrowej spółki ZenCard, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych. Wartości transakcji nie podano. - To przykład trendu pokazującego, że innowacji nie da się stworzyć w dużej firmie i łatwiej jest ją kupić a następnie skomercjalizować - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Gola, partner generalny w SpeedUp Venture Capital Group.
ZenCard jest działającym od listopada 2013 r. startupem technologicznym. Spółka zbudowała platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych.
Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców.
W komunikacie PKO Bank Polski poinformował, że sfinalizował transakcję zakupu 100 proc. udziałów w ZenCard. Spółka została zakupiona od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS oraz od założycieli ZenCard. Wartości transakcji i związanych z nią szczegółów biznesowych nie ujawniono.
Bank podkreśla, że jest zainteresowany wykorzystaniem know-how spółki oraz jej założycieli w zakresie rozwoju opracowanych przez ZenCard rozwiązań, a także wykorzystania produktów spółki w ramach Grupy Kapitałowej Banku. Istotnym elementem zwiększającym szanse na powodzenie rynkowe projektu jest fakt strategicznej współpracy z największym agentem rozliczeniowym na polskim rynku jakim jest eService.
- Dokonując zakupu ZenCard, PKO Bank Polski daje przykład jak wykorzystać potencjał tkwiący w startupach finansowych i po raz kolejny wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. - Budujemy nie tylko przewagi Grupy Kapitałowej, ale także wysyłamy jasny sygnał, że warto wspierać rozwój polskich startupów. Dzięki zakupionej technologii PKO Bank Polski wzmocni relacje z klientami, dając jednocześnie przedsiębiorcom nowoczesne narzędzie, które ułatwi im wykorzystanie szans jakie stwarza postępująca cyfryzacja.
O ocenę transakcji zakupu ZenCard przez PKO BP portal Wirtualnemedia.pl poprosił Bartłomieja Golę, partnera generalnego w SpeedUp Venture Capital Group - funduszu, który 3,5 roku temu jako pierwszy zainwestował w ZenCard.
- Ta transakcja to przykład trendu pokazującego, że innowacji nie da się stworzyć w dużej firmie i łatwiej jest ją kupić a następnie skomercjalizować dzięki sieci sprzedaży dużego podmiotu i wdrożyć do powszechnego użycia. To najlepsze połączenie między startupem i dużą firmą, korporacją - zaznacza Bartłomiej Gola. - Transakcja pokazuje też coś jeszcze - bank PKO PB widzi, że używając swoich kanałów sprzedaży i komunikacji oraz pozycji na rynku może szybko skomercjalizować technologię oraz cały model działania i na tym budować swoją przewagę konkurencyjną. Dzięki temu ZenCard może stać się standardem lojalności w Polsce i regionie tak jak blik staje się standardem płatności - przewiduje Gola.
Dołącz do dyskusji: PKO BP kupił platformę ZenCard do tworzenia programów rabatowo-lojalnościowych