SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pinterest z większymi przychodami i stratą, ma 445 mln użytkowników

W zeszłym kwartale Pinterest przy wzroście wpływów o 8 proc. do 685 mln dolarów, a jego wynik netto poszedł w dół z 94 mln dolarów zysku do 65,2 mln dolarów straty netto. Platformę globalnie odwiedza chociaż raz w miesiącu 445 mln internautów.

Gdyby nie niekorzystne dla Pinteresta zmiany kursów walutowych (głównie umocnienie się dolara wobec wielu innych walut), jego wpływy zwiększyłyby się o 10 proc. W USA i Kanadzie wzrosły o 9 proc. do 575 mln dolarów, w Europie zmalały o 4 proc. do 86 mln dolarów, a w pozostałych obszarach poszły w górę o 36 proc. do 24 mln dolarów.

- Mimo wymagającego otoczenia makro, dostarczamy wyniki i wyróżniającą się wartość dla reklamodawców - skomentował Bill Ready, szef Pinteresta.

Liczba użytkowników Pinteresta aktywnych minimum raz miesięcznie wzrosła nieznacznie - z 444 do 445 mln. W USA i Kanadzie nastąpił spadek z 98 do 95 mln, w Europie wzrost ze 119 do 120, a w pozostałych częściach świata z 228 do 230 mln.

Średni przychód w przeliczeniu na użytkownika zwiększył się z 1,41 do 1,56 dolarów. Zdecydowanie najcenniejsi dla platformy są odwiedzający z USA i Kanady, gdzie przeciętny wpływ wzrósł z 5,32 do 6,13 dolarów. W Europie ten wskaźnik zmalał z 0,74 do 0,72 dolarów, a w innych obszarach wzrósł z 0,08 do 0,11 dolarów.

Skorygowany zysk EBITDA Pinteresta zmalał z 201 do 77 mln dolarów, a skorygowana marża EBITDA - z 32 do 11 proc.

Zyskowność spółki najmocniej obciążył wzrost wydatków na sprzedaż i marketing ze 143 do 203 mln dolarów oraz na badania i rozwój ze 118 do 165 mln dolarów. Natomiast koszty uzyskania przychodów zwiększyły się ze 125 do 178 mln dolarów, a koszty ogólne i administracyjne - z 52 do 66 mln dolarów.

Od początku stycznia br. akcje Pinteresta staniały o 33 proc.

Dołącz do dyskusji: Pinterest z większymi przychodami i stratą, ma 445 mln użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl