Pinterest ogranicza reklamy związane z odchudzaniem
Platforma Pinterest zaktualizowała swoje zasady reklamowe, aby zachęcać reklamodawców do bardziej pozytywnych zachowań. Uważa, że zakazanie reklam wpływających na samopoczucie użytkowników będzie się opłacać na dłuższą metę, ponieważ będzie sprzyjać środowisku, w którym będą oni wygodniej spędzać czas.
W ramach nowo wprowadzonych zasad reklamowych Pinterest zakazuje używania języka lub obrazów związanych z odchudzaniem oraz referencji produktów odchudzających. Niedozwolone są reklamy zawierające wyrażenia lub grafiki idealizujące lub krytykujące określone typy ciała, odniesienia do wskaźnika masy ciała (BMI) lub podobnych wskaźników. Zabroniona jest też reklama produktów, których nakładanie na skórę miałoby doprowadzić do utraty wagi.
Nowe zasady stanowią uzupełnienie istniejących już zasad, które zabraniają reklam tabletek, suplementów lub innych produktów odchudzających lub hamujących apetyt, obrazów przed i po odchudzaniu oraz reklam liposukcji i spalania tłuszczu.
Zakazane są również obrazy lub wyrażenia, które wyśmiewają lub dyskredytują określone typy sylwetek lub wygląd, nierealistyczne wyniki kosmetyczne oraz wyszukiwania związane z zaburzeniami odżywiania lub „terminami sugerującymi restrykcyjny sposób myślenia”.
Pinterest twierdzi, że zaktualizował swoje zasady dotyczące reklam odchudzających, ponieważ ludzie w każdym wieku stoją przed wyzwaniami związanymi z własnym wizerunkiem i zdrowiem psychicznym. Badania platformy wykazały, że 41 proc. Brytyjczyków odczuwa presję, by przygotować tzw „letnie ciało”, a kolejna jedna trzecia (28 proc.) twierdzi, że przedstawianie ciała w kulturze popularnej wywołuje u nich poczucie skrępowania.
Zamiast tego Pinterest oferuje #pinterestwellbeing dla „ćwiczeń wdzięczności i współczucia dla siebie, a także innych interaktywnych praktyk, które mogą poprawić ich nastrój”. Co więcej, Pinterest zachęca „innych w branży, aby zrobili to samo”.
Dołącz do dyskusji: Pinterest ogranicza reklamy związane z odchudzaniem