Pierwszy spadek na rynku smartwatchów, Apple przed Samsungiem
Tylko 3,5 miliona inteligentnych zegarków zostało sprzedanych na świecie w II kwartale br. - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Po raz pierwszy w swojej historii globalny rynek smartwatchów zanotował spadek w ujęciu rocznym. 3,5 miliona zegarków sprzedanych w II kwartale br. to o 32 proc. mniej niż 5,1 miliona w analogicznym okresie roku 2015.
Pozycję wyraźnego lidera co prawda utrzymało Apple, sprzedając 1,6 miliona swoich Apple Watch, ale jednocześnie firma z Cupertino jako jedyna z Top 5 zakończyła miniony kwartał spadkiem rok do roku i to pociągnęło cały rynek w dół.
Czołową piątkę największych sprzedawców smartwatchów uzupełniają firmy Samsung, Lenovo, LG i Garmin.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW SMARTWATCHÓW W II KW. 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2016 SPRZEDAŻ | II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2015 SPRZEDAŻ | II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 1.6 | 47% | 3.6 | 72% | -55% |
2. Samsung | 0.6 | 16% | 0.4 | 7% | 51% |
3. Lenovo | 0.3 | 9% | 0.2 | 3% | 75% |
4. LG Electronics | 0.3 | 8% | 0.2 | 4% | 26% |
5. Garmin | 0.1 | 4% | 0.1 | 2% | 25% |
Pozostałe | 0.6 | 16% | 0.6 | 11% | -1% |
SUMA | 3.5 | 100% | 5.1 | 100% | -32% |
Dołącz do dyskusji: Pierwszy spadek na rynku smartwatchów, Apple przed Samsungiem