Philips, Nivea i Axe czołowymi markami pielęgnacyjnymi w reklamie wideo online
Co drugi polski internauta miał w lipcu do czynienia z reklamą wideo online produktów z branży pielęgnacja i higiena – wynika z badań gemiusAdReal. Wśród reklamowanych marek największy zasięg w sieci zbudowały Philips, Nivea i Axe. YouTube, Facebook i serwisy Grupy Onet.pl byli największymi wydawcami.
W lipcu w polskim internecie emitowano ponad 121 mln reklam wideo szeroko rozumianych kosmetyków, dotarły one do 51 proc. internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów – wynika z danych GemiusAdReal.
Pierwszą trójkę marek o najwyższym dotarciu reklam wideo online w branży kosmetyczno-pielęgnacyjnej otwiera Philips. Reklamy maszynek do golenia tej marki wyświetlano ponad 7,5 mln razy, a natknęło się na nie 12,4 proc. użytkowników sieci. Drugą lokatę, z niewiele niższym dotarciem (12 proc.), zajęła marka Nivea, której spoty reklamowe emitowano blisko 10,9 mln razy. Podium zamyka Axe, którego kreacje wyświetlane 9,8 mln razy, dotarły również do niemal 12 proc. internautów.
Wydawcą o największym zasięgu reklam wideo online branży kosmetycznej w Polsce w lipcu był YouTube, z dotarciem na poziomie 24 proc. i 30 mln emisji. W pierwszej trójce znalazły się także Facebook (22 proc. zasięgu i 33,8 mln odtworzeń) oraz serwisy Grupy Onet.pl (9 proc. i 8,6 mln wyświetleń).
YouTube i Facebook zajmują czołowe pozycje w rankingu wydawców reklam wideo marek z branży kosmetycznej także na sąsiednim rynku niemieckim (zasięg wśród krajowych internautów odpowiednio 15 i 11 proc.). W zestawieniu marek o największym dotarciu liderem jest Nivea, z 10 proc. dotarcia.
Firma Gemius poddała analizie dane z lipca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
Dołącz do dyskusji: Philips, Nivea i Axe czołowymi markami pielęgnacyjnymi w reklamie wideo online