Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM
W bieżącym roku wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach w WielkiejBrytanii zmniejszą się o 10 procent.
To najgorszy wynik w ciągu ostatnich 17 lat i największy spadekjaki zostanie odnotowany w krajach rozwiniętych - informuje serwisBrand Republic, powołując się na najnowszy raport agencji medialnejGroupM.
Należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja na przyszłyrok prognozuje tutaj kolejny, 9-procentowy spadek.
Najgorzej wygląda sytuacja na rynku reklamy w prasieregionalnej, gdzie w bieżącym roku nakłady mają zmniejszyć się o19,1, a w przyszłym o 13,2 procenta. Telewizja ma zanotować spadekodpowiednio o 5,8 i 6 procent, prasa ogólnokrajowa o 8,2 i 11,6procenta, radio o 9 i 6 procent, czasopisma konsumenckie o 7,6 i8,5 procenta, a czasopisma B2B o 8 i 14 procent.
Sytuację ratuje internet, w przypadku którego wydatki reklamowezwiększą się w obecnym roku o 19,1 procenta. Dzięki temu całybrytyjski rynek reklamy zanotuje spadek o 6 procent.
Jednocześnie jednak GroupM znacząco zrewidowała swoją prognozęwzrostu dla rynku reklamy online na rok 2009: z 20 do zaledwie 3,7procenta.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM