Pepsi w nowej reklamie zabiera w nostalgiczną podróż po Chinach (wideo)
Koncern Pepsi rozpoczął w Chinach kampanię, w której przypomina historię marki Pepsi na tym rynku na przestrzeni ostatnich 36 lat. Za jej kreację odpowiada lokalna agencja Civilization.
Głównym elementem kampanii prowadzonej w ramach globalnych działań „Life for now” jest trwający siedem i pół minuty film. To nostalgiczna opowieść o historii marki Pepsi na chińskim rynku od momentu wprowadzenia jej tam do sprzedaży. Spot zaczyna się od sceny z obecnych czasów - rockowego koncertu. W pewnym momencie akcja cofa się do 1981 roku – wtedy Pepsi zadebiutowało w Chinach.
W spocie pokazano różne sceny, dokładnie rok po roku. Jego bohaterami nie są jednak żadne znane postacie, ale zwykli ludzie, głównie młodzi, którzy w pewnym sensie z Pepsi dorastali
Jak podają przedstawiciele butiku kreatywnego Civilization odpowiedzialnej za tą reklamę, prace nad nią trwały ponad trzy miesiące, a przedstawione w niej sceny to prawdziwe historie zwykłych ludzi, z ich codziennego życia na przestrzeni tych 36 lat. W filmie pokazano m.in. jak przez te lata swój wolny czas spędzali młodzi ludzie, jak bawiły się dzieci, jak wyglądał ślub, pocałunek itp. W reklamie pojawiają się też różne urządzenia, takie jak magnetofon, kasety, pierwsze telefony komórkowe, pagery itp.
W tle widać również, jak zmieniała się przez te lata chińska gospodarka, jak szybko kraj otworzył się na świat itp. Pokazano też ważne dla tego kraju wydarzenia, jak np. trzęsienie ziemi z 2008 roku.
Kampania jest elementem globalnych działań prowadzonych pod hasłem „Life for now”. Intencją marketera było pokazanie, czym to słowo „now” (czyli „teraz”) było dla tych wszystkich pokoleń, które w Chinach dorastały razem z Pepsi. Andrew Lok z agencji Civilization nie chce, by przygotowana na rynek chiński reklama była porównywana z reklamami na innych rynkach. - Czasem tracimy z oczu to, o co chodzi marce. Jej dziedzictwo, historię, to, jak żyła razem z konsumentami. A w Chinach jest to szczególnie ważne. Kiedy Chiny otworzyły się na zachodnie marki, mieliśmy wielki problem. Wtedy picie Pepsi postrzegane było jako oznaka postępu - mówi Andrew Lok.
Reklama zadebiutowała w internecie 4 maja, w Narodowy Dzień Młodzieży w Chinach. Agencja podaje, że dotychczas wyświetlono ją ponad 20 mln razy.
Dołącz do dyskusji: Pepsi w nowej reklamie zabiera w nostalgiczną podróż po Chinach (wideo)