Pentagon Research pomoże Kanałowi Sportowemu wycenić efektywność dla reklamodawców
Firma badawcza Pentagon Research w ramach współpracy przygotuje dla Kanału Sportowego system wyceny efektywności lokowania produktów. Ponadto widzowie Kanału Sportowego będą mogli w nowy sposób oceniać emitowane programy.
W efekcie współpracy Kanał Sportowy ma dysponować własną platformą do weryfikowania efektywności przekazu marketingowego, dzięki czemu będzie mógł wyceniać lokowanie produktów na podstawie stałego, niezależnego badania swoich formatów.
- Chcemy stworzyć system wyceny efektywności mediowej dla marek sponsorów, reklamodawców i partnerów technologicznych lokujących swoje produkty. Kanał Sportowy już teraz, często wyprzedza pod kątem zasięgowym telewizję konwencjonalną. Co warto zaznaczyć, nasze badania opierają się o mechanizmy tzw. sztucznej inteligencji (wykorzystania sieci neuronowych), dzięki czemu, w wielu aspektach jesteśmy innowatorem na europejskim rynku - opisuje Adam Pawlukiewicz, dyrektor wykonawczy w Pentagon Research.
Poza tym niebawem widzowie Kanału Sportowego będą mogli ocenić programy tak, by można było je jeszcze lepiej dopasować do ich oczekiwań.
- Będziemy produkować o wiele więcej programów niż do tej pory, otrzymujemy wiele propozycji współpracy, rośniemy w zasadzie z każdym kolejnym dniem. Współpraca z Pentagon Research będzie dla nas kluczowa w kontekście dalszej profesjonalizacji oferty Kanału Sportowego - komentuje Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego. - Wyniki badań ekwiwalentu pozwolą nam m.in. przedstawić aktualnym i potencjalnym partnerom wymierne korzyści wynikające ze wspierania naszego projektu. Chcemy dbać o interes i dobrą ekspozycję naszych partnerów - dodaje.
Maciej Sawicki prezesem Kanału Sportowego został na początku września, poprzednie pracował jako sekretarz generalny w Polskim Związku Piłki Nożnej.
Z początkiem 2022 roku ma ruszyć darmowa platforma streamingowa Kanału Sportowego, a dwa-trzy miesiące później pojawi się jego aplikacja na urządzenia mobilne i smart TV. Kanał Sportowy podpisał umowę z firmą Redge Technologies, na której rozwiązaniu będzie oparta ta platforma.
Kanał Sportowy został założony pod koniec 2019 roku, a w praktyce działa od marca ub.r. Jego udziałowcami i głównymi twórcami są Mateusz Borek, Krzysztof Stanowski, Tomasz Smokowski i Michał Pol. Kanał ma obecnie ponad 620 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 1,5 tys. materiałów zanotowało łącznie 232 mln odwtorzeń.
W ub.r. spółka Kanał Sportowy zanotowała 2,53 mln zł przychodów sprzedażowych i 123,9 tys. zł zysku netto. Pod koniec ub.r. Krzysztof Stanowski zapowiedział, że w br. firma ma osiągnąć 7-8 mln zł wpływów, m.in. dzięki dodatkowym umowom związanym z przełożonymi o rok Euro 2020 i letnimi igrzyskami olimpijskimi.
Dołącz do dyskusji: Pentagon Research pomoże Kanałowi Sportowemu wycenić efektywność dla reklamodawców