PBI: koniec konsultacji dotyczących zmian w Megapanelu (wideo)
Konsultacje PBI na temat zmian w Megapanelu zakończyły się opublikowaniem dokumentu z oczekiwaniami branży internetowej dotyczącymi tego badania. O szczegółach opowiada Andrzej Garapich, prezes PBI.
Konsultacje branżowe PBI dotyczące modyfikacji Megapanelu rozpoczęły się wiosną br. (więcej na ten temat). Rozmowy z udziałem przedstawicieli wydawców, reklamodawców, domów mediowych i organizacji branżowych prowadzono w grupach roboczych (więcej – link). Obecnie opublikowano wynikające z tych konsultacji oczekiwania branży internetowej wobec Megapanelu. Najważniejsze postulaty to objęcie badaniem nowych obszarów, np. dostępu mobilnego, streamingu audio/wideo i poczty on-line, porównywalność wyników z badaniami innych mediów, przyśpieszenie publikacji tych rezultatów oraz prezentowanie oprócz danych miesięcznych także wyników tygodniowych i dziennych.
– Nie jest to jednak gotowy opis przyszłego badania, a to, na ile owe potrzeby zostaną faktycznie zaspokojone, zależy od szeregu elementów, takich jak względy techniczne i metodologiczne oraz możliwości finansowe – zastrzega Andrzej Garapich, prezes zarządu PBI. Zgodnie z zapowiedziami nadal dopuszczana jest zarówno reorganizacja obecnego badania, jak i ogłoszenie przetargu na nowe. Ostateczna decyzja na ten temat zostanie podjęta w poszerzonym gronie wspólników PBI. Rozmowy na ten temat są finalizowane.
O konsultacjach dotyczących zmian w Megapanelu Andrzej Garapich opowiadał podczas Forum IAB.
Dołącz do dyskusji: PBI: koniec konsultacji dotyczących zmian w Megapanelu (wideo)