SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Paybackowi nie zaszkodziły lockdowny. Większe wpływy i 2,3 mln zł zysku

W ub.r. spółka Loyalty Partner Polska, operator programu lojalnościowego Payback, osiągnęła wzrost przychodów o 17,3 proc. do mln zł oraz wyniku netto z 668,2 tys. zł straty do 2,32 mln zł zysku. Spadek obrotów w niektórych punktach stacjonarnych z naddatkiem zrekompensowały wzrosty w e-commerce.

Całość wpływów została osiągnięta przez Loyalty Partner Polska w naszym kraju. Przychody z platformy punktowej zwiększyły się z 25,34 do 25,96 mln zł, z platformy marketingowej zmalały z 20,96 do 20,13 mln zł, a te z usług określonych jako pozostałe poszły w górę z 10,64 do 20,69 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma zapewniła, że epidemia nie miała dużego wpływu na jej biznes. - Działania Spółki skoncentrowały się w sferze online, dzięki czemu nie poniesiono strat ani nie odnotowano problemów z płynnością finansową. Działalność biura została ograniczona na rzecz pracy zdalnej, co nie pogorszyło jakości i efektywności działań Spółki - stwierdziła.

Wzrost wpływów dzięki e-commerce

W ramach programu Payback można zbierać za zakupy w wielu stacjonarnych sieciach sprzedażowych i usługowych (m.in. Kaufland, BP, Multikino, LOT, Orbis, kilka firm ubezpieczeniowych) oraz serwisach e-commerce (m.in. Allegro, Aliexpress, Booking, Zalando, Groupon, kilka e-sklepów z elektroniką, odzieżą, biżuterią i żywnością).

Spółka podkreśliła, że „nie odczuła znacząco skutków lockdownu”. - Choć część Partnerów, z którymi współpracuje Spółka, została bardzo dotknięta gospodarczo a izolacja społeczna wpływa znacząco na spadek przychodów wielu Partnerów, w całościowym rozrachunku nie pogorszyło to wyników Spółki. Spółka w kilku sektorach takich jak turystyka, rozrywka zauważa spadek aktywności zakupowej, choć w innych - w kanałach zakupów towarów online - odnotowuje zwyżki - opisała.

Dodała, że „działania mające na celu odzyskanie bardziej zaległych należności przyniosły oczekiwany skutek, planowane odpisy na złe długi uległy zmniejszeniu”.

Koszty 13 proc. w górę

Wydatki operacyjne Loyalty Partner Polska wyniosły w ub.r. 63,77 mln zł, po wzroście o 13,2 proc. z 56,34 mln zł w 2019 roku. Nakłady na usług obce zwiększyły się z 30,26 do 34,12 mln zł, na wynagrodzenia - z 15,28 do 16,78 mln zł, a na ubezpieczenie społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,82 do 3,32 mln zł.

Na koniec ub.r. firma zatrudniała 120 osób na etacie, o trzy mniej niż rok wcześniej.

Koszty amortyzacji zmalały z 270,5 do 239,7 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 389,1 do 0,3 tys. zł. Natomiast pozostałe wydatki rodzajowe poszły w górę z 7,31 do 9,29 mln zł.

W efekcie zysk sprzedażowy brutto spółki zwiększył się z 597,8 tys. zł do 3,01 mln zł, a zysk operacyjny - z 360,6 tys. zł do 3,4 mln zł.

Spłata pożyczki ma zostać wydłużona

Loyalty Partner Polska ma 37 mln zł pożyczki do spłaty do końca listopada br. W sprawozdaniu spółka zaznaczyła, że „podjęła kroki w celu przedłużenia umowy pożyczek na kolejne 5 lat i otrzymała oficjalne potwierdzenie prolongaty pożyczki”.

W ub.r. jej koszty odsetkowe zmalały z 1,21 do 1,19 mln zł. Nie spłaciła żadnej raty kapitałowej pożyczki.

Na koniec ub.r. firma miała 41,67 mln zł aktywów finansowych, wobec 52,25 mln zł rok wcześniej.

Zysk na pokrycie wcześniejszych strat

Wynik brutto i netto Loyalty Partner Polska poszedł w górę z 668,2 tys. zł straty do 2,32 mln zł zysku.

Pod koniec maja niemiecki Payback zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na pokrycie jej wcześniejszych strat.

Dołącz do dyskusji: Paybackowi nie zaszkodziły lockdowny. Większe wpływy i 2,3 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl