Paweł Baran: z TVP Sport do Viaplay
Współpracę z platformą Viaplay zaczyna dziennikarz Paweł Baran, będzie pracował przy relacjach z Formuły 1. Wcześniej był związany m.in. z TVP Sport i RMF FM.
W redakcji Viaplay Paweł Baran będzie pracował jako dziennikarz i grafik. To kolejna nowa osoba w zespole Viaplay, która będzie zaangażowana przy transmisjach wyścigów Formuły 1.
W ostatnich tygodniach ogłoszono, współpracę z Viaplay zaczynają dziennikarka „Przeglądu Sportowego” i Onetu Aldona Marciniak oraz Mikołaj Sokół, wcześniej związany m.in. z Eleven Sports, Polsatem i Onetem.
Zespół Viaplay F1 Team z kolejnym transferem! 🔥
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) January 16, 2023
Witamy serdecznie @pawelbae 👏
⚠️ Cały sezon 2023 w Formule 1 tylko u nas! pic.twitter.com/PoKZxC9aGO
Paweł Baran poprzednio przez ponad pięć lat pracował w TVP Sport. Zajmował się m.in. skokami narciarskimi, piłką nożną i Formułą 1, przygotował cykl „Baran Mechaniczny”.
Wcześniej był krótko związany z telewizją studencką Przystanek Student i RMF FM.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Formuła 1 na Viaplay przez trzy sezony
Platforma Viaplay będzie transmitowała na wyłączność w Polsce wyścigi Formuły 1 przez najbliższe trzy sezony. Pozyskanie tych praw ogłoszono w maju ub.r., jeszcze przed startem platformy na naszym rynku.
- Miło mi poinformować, że sezon Formuły 1 zacznie się w Viaplay tydzień wcześniej: będziemy transmitować lutowe testy w Bahrajnie - poinformował na Twitterze w grudniu Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji sportowej Viaplay.
Natomiast w programie „Nocne Gadki” na kanale youtube'owym Meczyki.pl Wilkowicz zapowiedział m.in., że oprócz standardowej transmisji dostępne będą kamery pokładowe trzech kierowców podczas wyścigów. Decyzje w sprawie części dziennikarzy obsługujących Formułę 1 mają zapaść przed końcem roku. Wówczas kończy się promocja na pakiet roczny Viaplay (399 zł). Później jego nabycie będzie droższe.
Viaplay ma organizować studio w Warszawie i wysyłać dziennikarzy na wyścigi. - Chcemy, żeby na każdym Grand Prix ktoś był na miejscu, mamy dość dobre działy Formuły 1 w innych krajach. Cenię sobie w tym co teraz robię, że czuję poczucie wspólnoty z innymi krajami. Pomagamy sobie nawzajem, cenimy się. Mamy to w Premier League. Jak ktoś jest na tym meczu, to chce zrobić swoje i szanuje też to, ktoś inny chce wykonać swoją pracę i taki mamy też plan na Formułę 1 - zdradził Wilkowicz (cytat za portalem powrotroberta.pl). Zapewnił, że poza transmisją, wyścigi będą dokładnie analizowane.
Kalendarz wyścigów Formuły 1 w 2023 roku
1. 5 marca GP Bahrajnu (Sahkir)
2. 19 marca GP Arabii Saudyjskiej (Dżudda)
3. 2 kwietnia GP Australii (Melbourne)
4. 16 kwietnia GP Chin (Szanghaj)
5. 30 kwietnia GP Azerbejdżanu (Baku)
6. 7 maja GP Miami (Miami)
7. 21 maja GP Emilia Romagna (Imola)
8. 28 maja GP Monako (Monte Carlo)
9. 4 czerwca GP Hiszpanii (Barcelona)
10. 18 czerwca GP Kanady (Montreal)
11. 2 lipca GP Austrii (Spielberg)
12. 9 lipca GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
13. 23 lipca GP Węgier (Budapeszt)
14. 30 lipca GP Belgii (Spa-Francorchamps)
15. 27 sierpnia GP Holandii (Zandvoort)
16. 3 września GP Włoch (Monza) 1
7. 17 września GP Singapuru (Marina Bay)
18. 24 września GP Japonii (Suzuka)
19. 8 października GP Kataru (Losail)
20. 22 października GP USA (Austin)
21. 29 października GP Meksyku (Mexico City)
22. 5 listopada GP Sao Paulo (Interlagos)
23. 18 listopada GP Las Vegas (Las Vegas)
24. 26 listopada GP Abu Zabi (Yas Marina).
Viaplay w marcu zdrożeje
Na koniec czerwca ub.r. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w drugim kwartale ub.r. platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
Natomiast w trzecim kwartale ub.r. liczba subskrybentów Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. W Polsce, tak samo jak w Holandii, liczba klientów przkroczyła milion.
W sierpniu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
Dołącz do dyskusji: Paweł Baran: z TVP Sport do Viaplay