Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę
Stacja Patio TV zakończyła współpracę z częścią dziennikarzy ipracowników technicznych. Powodem tej decyzji są cięcia ramówkowewynikające z braku pieniędzy. Kanał zapewnia jednak, że jegosytuacja finansowa jest stabilna.
W styczniu br. w związku z sezonem powtórkowym Patio TV zdjęła zanteny większość z kilkudziesięciu programów, zastępując jepowtórkami i teledyskami. Dlatego sporą część dziennikarzy podubiegłego koniec miesiąca wysłano na trzytygodniowe urlopybezpłatne. - Po powrocie mieliśmy podpisać nowe umowy o dzieło, alewe wtorek okazało się, że ich nie będzie - mówi nam jedna zdziennikarek. Zwalnianych (w sumie ok. 25 dziennikarzy)poinformowali o tym kierownicy działów, którzy wcześniej spotkalisię z prezesem Fabryki Mediów, która jest nadawcą Patio TV. Pozadziennikarzami zwolniono też część załogi technicznej (montażystów,dźwiękowców, operatorów).
Aleksandra Zielonka, rzecznik prasowa Patio TV, pytana ozwolnienia, nie chciała się bezpośrednio odnieść do szczegółówsprawy. Wydała jedynie komunikat prasowy w którym napisała: "PatioTV zatrudnia na stałe 10 doświadczonych dziennikarzy i taka liczbautrzymuje się od początku istnienia stacji. Z założenia programywspółtworzą także młodzi ludzie (uczniowie szkół średnich istudenci), których pasją jest telewizja, a pracę w Patio TVtraktują jako szansę na zdobycie doświadczenia pod okiemprofesjonalistów".
Powodem zwolnień - jak relacjonują dziennikarze - jest brakpieniędzy na finansowanie kanału, którego przyczyną jest m.in.fakt, iż od startu Patio TV w październiku 2008 roku na anteniestacji praktycznie nie było reklam. - Przypominam sobie jedyniekampanię gumy Winterfresh, ale to był chyba barter - opowiada namjeden z dziennikarzy. Aleksandra Zielonka zaprzecza jednak temu. -Kondycja finansowa stacji jest stabilna - informuje w komunikacie.- Patio TV emituje reklamy i cały czas pozyskuje nowych klientów -dodaje. Pytana jednak o to, jacy konkretnie reklamodawcy wykupilireklamy na antenie kanału i ile ich było, odmawia odpowiedzi.Stacja nie jest objęta monitoringiem reklamowym ani przez AGBNielsen Media Research, ani przez TNS OBOP. - W chwili obecnejnegocjowana jest umowa z domem mediowym At Media, który będziebrokerem stacji - dodaje Zielonka.
Obecnie, w sezonie powtórkowym, w ramówce Patio TV emitowane sąpremierowe odcinki jedynie kilku programów (m.in. "Patio Budzik","Magazyn Studencki", "Patio Quiz", "O co chodzi?"). Ich liczba wnowej wiosennej ramówce - jak wynika z komunikatu stacji - niebędzie wcale większa. Od marca na antenie pojawi się nowyinteraktywny program "Dzieci Sieci", odświeżony magazyn studenckipod zmienionym tytułem "Kto? Co? Dlaczego?", w ramówce kanałupozostaną też takie audycje jak "T-shirt tv", "O co chodzi?" czy"Patio Budzik". Patio TV wiosną zwiększy także ilość muzyki naantenie - pojawią się trzy nowe pasma muzyczne: "Wąsata klasyka"(pop i rock lat 70. i 80.), "Killing me softly" (chillout, cool ismooth jazz) i "Tniemy Bristol" (kwaśne bity).
Patio TV oglądać można za darmo z satelity Hot Bird, dzięki czemukanał znajduje się w ofercie nadających stamtąd platform cyfrowych.Stacja dostępna jest także w Vectrze, wielu mniejszych sieciachkablowych oraz w telewizji TP. Z danych TNS OBOP wynika, że średniudział w rynku Patio TV w okresie od 1 stycznia br. do 17 lutegobr. wynosił 0,01 proc. Taki sam udział stacja miała jesienią ub.r.(w okresie od 8 października do 31 grudnia 2008 roku).
Dołącz do dyskusji: Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę