„Pani”, „Show”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Newsweek” (TOP 10)
Przez pierwsze pięć miesięcy br. magazyny zarobiły na reklamach 16 proc. więcej niż przed rokiem. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe „Pani” i „Show”, a w czołówce jedynie „Newsweek Polska” zarobił mniej niż rok wcześniej.
Od stycznia do maja br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w magazynach 1,58 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych netto). To 15,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Liderem wpływów z reklam wśród magazynów pozostaje niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer”) z przychodami w kwocie 110,3 mln zł - o 22,1 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten miesięcznik w pierwszym kwartale br. sprzedawał się średnio w 169 378 egz. (po spadku o 16,24 proc. w skali roku).
Drugie w zestawieniu zachował dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) - 70,3 mln zł wpływów i wzrost o 0,5 proc., a trzecia lokata należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - 68,9 mln zł przychodów i wzrost o 14,2 proc. w skali roku.
Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołowej dziesiątce czasopism z najwyższymi wpływami z reklam na uwagę zasługuje spory wzrost wpływów z reklam miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 47,3 proc. - z 27,1 do 39,9 mln zł.
Wyższą niż cały rynek reklamy w magazynach dynamikę przychodów z reklam miały też „Show” (Wydawnictwo Bauer), „Flesz” (Edipresse Polska) i „Party” (Edipresse Polska). W „Show” reklamodawcy wydali w omawianym okresie o 31,2 proc. więcej niż rok temu (35,2 mln zł), we „Fleszu” - 23,1 proc. więcej (34,5 mln zł), a w „Party” - 20,8 proc. więcej (47,5 mln zł).
„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zarobiła 36 mln zł (12 proc. więcej niż rok wcześniej), a „Wprost” (PMPG Polskie Media) - 44,3 mln zł (wzrost o 1,2 proc.).
Jedynym tytułem spośród czasopism o najwyższych wpływach z reklam, który zanotował ich spadek, jest „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody tego tygodnika zmalały o 5,2 proc., do 42,1 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2015 | I-V 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 90 285 090 zł | 110 275 106 zł | 22,1 |
VIVA | 69 968 498 zł | 70 325 447 zł | 0,5 |
TELE TYDZIEŃ | 60 275 173 zł | 68 854 993 zł | 14,2 |
PARTY | 39 306 596 zł | 47 481 409 zł | 20,8 |
WPROST | 43 818 675 zł | 44 324 908 zł | 1,2 |
NEWSWEEK POLSKA | 44 423 915 zł | 42 106 665 zł | -5,2 |
PANI | 27 110 130 zł | 39 936 157 zł | 47,3 |
PRZYJACIÓŁKA | 32 128 008 zł | 35 971 650 zł | 12 |
SHOW | 26 840 133 zł | 35 219 326 zł | 31,2 |
FLESZ | 28 048 818 zł | 34 522 844 zł | 23,1 |
razem | 1 366 621 418 zł | 1 580 833 311 zł | 15,7 |
Dołącz do dyskusji: „Pani”, „Show”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Newsweek” (TOP 10)