Pakiet z reklamami Netfliksa na niektórych urządzeniach nie działa
Od czwartkowego popołudnia m.in. niemieccy użytkownicy mogą korzystać z pakietu Netfliksa z reklamami. Miejscowe media donoszą jednak, że są urządzenia, na których aplikacja największego serwisu streamingowego na świecie działa, ale wprowadzony teraz tańszy plan już nie.
Pakiet z reklamami pojawił się na początku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). Pakiet podstawowy, który nie jest już oferowany w jakości SD, tylko HD kosztuje 7,99 euro (37,45 zł), pakiet standardowy 12,99 euro (prawie 61 zł), natomiast premium 17,99 euro (84,33 zł).
W momencie premiery spoty reklamowe będą trwać 15 lub 30 sekund i będą emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. Pakiet jest nieco okrojony względem droższych. Media ze Stanów Zjednoczonych informują, że brakuje w nim takich produkcji jak, „Cobra Kai”, „The Crown”, „House of Cards”, „Breaking Bad”, „Peaky Blinders” czy „Sposób na morderstwo”.
Na jakich urządzeniach nie działa pakiet z reklamami?
Niemiecki serwis Digital Fernsehen zauważył, że nie na wszystkich urządzeniach tańsza opcja działa. W przypadku iPad'ów i iPhone'ów jest obsługiwana tylko na systemach operacyjnych iOS 15 lub nowszych. Na smartfonach z systemem Google można skorzystać z nowego pakietu, ale tylko w przypadku sprzętów z Androidem 7 lub jego następcami. Plan z reklamami działa na przystawkach Chromecast, ale jedynie tych nowszych z Google TV. W przypadku znacznie popularniejszego Android TV występują problemy.
Na urządzeniach Apple TV, PlayStation 3 nowy pakiet nie działa. Problemów nie mają posiadacze nowszych konsol do gier PlayStation 4 i 5. Kiedy po wykupieniu tańszego pakietu, ponowne uruchomienie urządzenia nie pozwala na poprawne działanie aplikacji Netfliksa, wówczas użytkownik powinien dokonać jej ręcznej aktualizacji. Według platformy, większość popularnych przeglądarek internetowych i telewizorów Smart TV nie powinno mieć problemów z nową taryfą.
Netflix zdecydował się na wprowadzenie tańszego pakietu na początku roku, kiedy okazało się, że liczba jego subskrybentów spada. Obecnie ma ich ponad 220 mln. W IV kwartale br. platforma chce pozyskać 4,5 mln nowych klientów. Gigant zamierza na początku 2023 roku wprowadzić opłaty za udostępnianie loginów i haseł osobom spoza gospodarstwa domowego subskrybenta. Netlix nie jest jedyną platformą, która wprowadza pakiet z reklamami. W grudniu uczyni to na amerykańskim rynku także Disney+.
Dołącz do dyskusji: Pakiet z reklamami Netfliksa na niektórych urządzeniach nie działa