Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną
Od początku kwietnia przesyłki w Paczkomatach będzie można nadawać tylko z wykorzystaniem aplikacji InPost Mobile oraz internetowego Managera Paczek.
Z końcem marca zniknie możliwość nadawania przesyłek bezpośrednio w Paczkomatach. Polega ona na tym, że użytkownik na ekranie automatu podaje wszystkie potrzebne dane (gabaryt paczki, adres docelowego Paczkomatu, numer telefonu i e-mail swój i odbiorcy) oraz opłaca przesyłkę kartą lub Blikiem.
- Od 1 kwietnia 2021 roku rozpoczniemy wyłączanie możliwości nadawania przesyłek bezpośrednio w paczkomacie. Nie znaczy to jednak, że wysyłanie paczek z paczkomatu będzie teraz trudniejsze. Wręcz przeciwnie… będzie jeszcze łatwiejsze - zapowiada InPost w komunikacie.
Nadawanie przez InPost Mobile i Managera Paczek
Owe łatwiejsze metody nadawania przesyłek to Manager Paczek w serwisie internetowym InPost.pl oraz aplikacja InPost Mobile. W managerze nadawca wpisuje dane i opłaca przesyłkę, po czym otrzymuje etykietę z kodem QR, którą drukuje i przykleja na paczce. Przy Paczkomacie musi tylko wybrać odpowiednie opcje i zeskanować kod.
W aplikacji InPost Mobile użytkownik po uzupełnieniu danych i zrealizowaniu płatności (dostępny jest tylko Blik) dostaje cyfrowy kod QR i 9-cyfrowy kod. Przy Paczkomacie trzeba wpisać ten kod i zeskanować kod Qr. Aplikacja jest dostępna w wersjach na Androida i iOS.
W ostatnich miesiącach pilotażowo udostępniono nadawanie przez InPost Mobile. - To jest pierwsze w Polsce tak innowacyjne rozwiązanie, czyli wygodna usługa mobilnego nadawania paczek - w trybie 24/7, dla każdego z ponad 5,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów - oferujemy usługę, która jest w pełni bezetykietowa, a przez to wygodna i szybka - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.
W lutym firma zaczęła kampanię reklamującą nadawanie paczek przez aplikację InPost Mobile. Akcja jest zaplanowana na kilka miesięcy, jej kreację przygotowała agencja BBDO Warszawa.
W Polsce ponad 11 tys. Paczkomatów
W ub.r. InPost mocno zwiększył tempo rozbudowy sieci Paczkomatów. W listopadzie 2019 roku w całym kraju było 6 tys. takich maszyn, pod koniec października ub.r. - już 9 tys., a w pierwszej połowie lutego br. uruchomiono automat nr 11 tys. Do końca br. firma chce stawiać po 100 maszyn tygodniowo.
W ub.r. InPost dostarczył w Polsce 308 mln paczek, o 114 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba dostaw przez sieć Paczkomatów poszła w górę ze 103 do 247 mln, a dostaw do domów odbiorców - z 40 do 61 mln.
Przychody firmy zwiększyły się w ub.r. o 104 proc. do 2,53 mld zł, z czego te w Polsce - z 1,24 do 2,51 mld zł. InPost osiągnął 994 mln zł operacyjnego zysku EBITDA, wobec 350 mln zł w 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną
mhm, już wierzę w te zapewnienia