P&G występuje z manifestem przeciw rasizmowi w USA
Koncern Procter & Gamble na fali trwających w USA rozruchów społecznych na tle rasowym przygotował spot wspierający ruch Black Lives Matter.
Spot "The Choice" manifestuje poglądy koncernu na temat problemu rasizmu w prosty sposób. Na tle czarnych i białych skór pokazywane są kolejne plansze, na których stawia retoryczne pytania, czy życia osób czarnoskórych mają znaczenie. Biali mają siłę w przywileju, który daje im kolor skóry, zatem czas go użyć do podejmowania działań - wsparcia, maszerowania w protestach, głosowania, mówienia o problemie rasizmu. Nie wystarczy już nie być rasistą, trzeba być anty-rasistą - przekazuje koncern.
"Wybierz działanie zamiast obserwacji" - namawia P&G. Na końcu filmu zawarto odnośnik do specjalnie przygotowanej strony internetowej koncernu, poświęconej zwalczaniu rasizmu.
Kreację przygotowały agencje Grey oraz Cartwright.
P&G ma w portfolio takie marki jak Gillette, Pampers, Always, Blend-a-med, Head&Shoulders, Oral-B, Old Spice, Vizir czy Lenor.
P&G to kolejna marka manifestująca sprzeciw wobec systemowego rasizmu w Stanach Zjednoczonych. Po wybuchu protestów (których bezpośrednią przyczyną stała się sprawa G. Floyda, Afroamerykanina zabitego podczas policyjnego zatrzymania) o problemie nierówności rasowej w USA mówią Nike, Netflix, Ben&Jerry's czy TikTok.
Dołącz do dyskusji: P&G występuje z manifestem przeciw rasizmowi w USA
Proponuję zamknąć plaże, bo to dyskryminacja, żeby się biali opalali!
Umieram ze śmiechu i moi czarni bracia w Anglii też mają beke z tych the billi poprawnych politycznie