„Orzeł może”: „Gazeta Wyborcza” i Trójka przekonują, że Polak nie musi być ponury
„Gazeta Wyborcza” (Agora) i Trójka w organizowanej przez siebie akcji społecznej „Orzeł może” będą rozprawiać się ze stereotypem Polaka ponuraka. Honorowy patronat nad projektem objął prezydent Bronisław Komorowski.
Codziennie od 2 maja do 4 czerwca br., „Gazeta Wyborcza” i Trójka w swoich artykułach i audycjach będą zachęcać Polaków do optymizmu, uśmiechu na co dzień i pewności siebie oraz do większej wiary w swój potencjał. W rozmowach z wybitnymi Polakami, przypomną polskie sukcesy, sylwetki słynnych rodaków, interesujące inicjatywy młodych ludzi i akcje społeczne, promujące polskość i optymistyczny patriotyzm.
- Celem naszej akcji jest przekonanie Polaków, że nie warto być malkontentem, że optymistom żyje się łatwiej, że lżej jest znosić trudy. Chcemy sprawić, żeby marudzenie nie było naszą wadą narodową. Rozpoczęcie naszej akcji w Święto Flagi jest nieprzypadkowe. Chcemy zachęcić rodaków do radosnego obchodzenia świąt i rocznic państwowych, będziemy przekonywać do okazywania naszego przywiązania do symboli narodowych - mówi Magda Jethon, dyrektor Trójki.
Kampanię „Orzeł może” zapoczątkuje wielki happening w czterech miastach Polski. 2 maja br., w samo południe, nad centrami Warszawy, Krakowa, Poznania i Wrocławia zostaną rozrzucone kolorowe ulotki, promujące akcję i zawierające żartobliwe acz patriotyczne wierszyki. Następnie organizatorzy będą zachęcać mieszkańców tych miast do zbierania ulotek i przynoszenia ich w konkretne, wyznaczone miejsca. W ten sposób zamierzają wesprzeć służby miejskie w oczyszczaniu ulic. Dla uczestników zabawy „Gazeta” i Trójka przygotowały ponad 2000 nagród.
Również 2 maja dziennikarze „Gazety Wyborczej” i radiowej Trójki zaproszą wszystkich warszawiaków i turystów spędzających majówkę w stolicy do wspólnego, pokojowego marszu, który swój początek będzie mieć przy Rondzie de Gaulle’a. Z tego miejsca o godzinie 11.45 wyruszy pochód, którego trasa przebiegnie ulicami: Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście.
Z myślą o promowaniu akcji „Orzeł może” powstała piosenka, którą zaśpiewał zespół „Mogli w czwartek”, w składzie m.in. Anna Rusowicz, Artur Andrus i Stanisław Sojka. Słowa napisła Artur Andrus, muzykę skomponował Łukasz Borowiecki.
Honorowy patronat nad akcją objął prezydent Bronisław Komorowski.
Z danych ZKDP wynika, że w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 213 335 egz. Natomiast z badania Radio Track za I kwartał br. wynika, że udział Trójki w rynku wyniósł 7,4 proc.
Dołącz do dyskusji: „Orzeł może”: „Gazeta Wyborcza” i Trójka przekonują, że Polak nie musi być ponury
... Gazeta Wyborcza będzie na siłę przyklejać Polakom uśmiech na twarz.
Super.