Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w 2014 roku wzrosły o 3,2 proc. Ich liderem niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost zanotował Kino Świat, a wśród największych marketerów mniej wydali jedynie Orange Polska i Ferrero Polska.
Według danych cennikowych Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) w 2014 roku wzrosły w skali roku o 3,2 proc. Wyniosły 28,6 mld zł.
Najwięcej we wsparcie swoich produktów w tym zakresie zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydał o 26,3 proc. więcej niż w 2013 roku - ponad 1,2 mld zł. Wiceliderem wydatków reklamowych był dystrybutor filmowy, firma Kino Świat. Jej budżet wzrósł aż o 287,2 proc., do 660,2 mln zł. Trzecie miejsce w rankingu przypadło operatorowi telekomunikacyjnemu Orange Polska, który wydał 625,5 mln zł, o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Spośród dziesięciu największych reklamodawców mniej niż w 2013 roku wydała jedynie firma Ferrero Polska. Ten producent słodyczy zredukował nakłady reklamowe o 1,6 proc. - do 366,8 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2013 | 2014 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 960 495 823 zł | 1 213 437 048 zł | 26,3 |
KINO ŚWIAT | 170 504 704 zł | 660 153 589 zł | 287,2 |
ORANGE POLSKA | 683 937 202 zł | 625 493 419 zł | -8,5 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 490 622 009 zł | 498 080 752 zł | 1,5 |
LIDL POLSKA | 378 493 504 zł | 451 034 579 zł | 19,2 |
USP ZDROWIE | 371 390 462 zł | 441 499 600 zł | 18,9 |
P4 | 366 394 555 zł | 369 157 710 zł | 0,8 |
FERRERO POLSKA | 372 850 490 zł | 366 768 156 zł | -1,6 |
NESTLE POLSKA | 283 855 735 zł | 348 835 602 zł | 22,9 |
METRO GROUP | 337 224 216 zł | 339 394 305 zł | 0,7 |
razem | 27 746 109 161 zł | 28 613 552 647 zł | 3,2 |
Według danych cennikowych w 2014 roku wzrosły wpływy reklamowe kin, radia, magazynów, outdooru i indooru. Mniejsze przychody miały telewizja i prasa.
Na reklamę kinową wydano w ub.r. 65 proc. więcej niż w 2013 roku - blisko 1,6 mld zł. Radio zarobiło na emisji reklam 17,9 proc. więcej - 4,4 mld zł. Wpływy reklamowe magazynów wzrosły o 6,4 proc. - do 3,1 mld zł, a outdooru - o 1,4 proc., do 1,45 mld zł. Na reklamę indoorową przeznaczono z kolei 0,9 proc. więcej - 22,5 mln zł.
Telewizja, która ze wszystkich mediów wciąż zarabia na reklamach zdecydowanie najwięcej, osiągnęła cennikowe przychody wynoszące 16,4 mld zł. Było to o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody reklamowe dzienników spadły o 4,7 proc., do ponad 1,6 mld zł.
Cennikowe wydatki reklamowe | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2013 | 2014 | zmiana proc. |
Telewizja | 16 933 577 975 zł | 16 390 864 528 zł | -3 |
Radio | 3 750 368 973 zł | 4 419 454 504 zł | 17,9 |
Gazety | 1 702 299 506 zł | 1 618 587 343 zł | -4,7 |
Magazyny | 2 950 437 949 zł | 3 136 159 013 zł | 6,4 |
Outdoor | 1 431 951 139 zł | 1 449 935 993 zł | 1,4 |
Kina | 955 206 569 zł | 1 576 074 016 zł | 65 |
Indoor | 22 267 050 zł | 22 477 250 zł | 0,9 |
Dołącz do dyskusji: Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)