SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Opracowano kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu

Członkowie IAB Polska przyjęli kodeks dobrych praktyk e-mailmarketingu. Dokument określa zasady prowadzenia tej formy promocjii kluczowe dla niej pojęcia, w tym rozróżnienie newsletterów imailingów reklamowych.

Przyjęty przez agencje e-mail marketingowe, domy mediowe orazwydawców należących do Interactive Advertising Bureau Polska kodeksdobrych praktyk e-mail marketingu jest skierowany do wszystkichpodmiotów działających na tym rynku, w tym serwisów internetowychudostępniających konta pocztowe, firm oferujących narzędzia do tejformy promocji oraz brokerów baz danych. Dokument określa istotę,zakres i cele e-mail marketingu, definiuje kluczowe pojęcia, w tymwskaźniki skuteczności kampanii, oraz zawiera rozróżnienienewsletterów i mailingów reklamowych.

W przypadku newsletterów kodeks zaleca uzyskanie zgody na ichprzesyłanie osobno od każdego internaty metodą podwójnegopotwierdzenia oraz umożliwianie w każdej wiadomości zgłoszeniachęci usunięcia adresu z listy mailingowej. Odbiorca powinien teżna swoje życzenie otrzymać informację o sposobie pozyskania jegoadresu. Newsletter nie może w tytule wprowadzać w błąd co dozawartości oraz zawierać mylących informacji w samej treści.

Z kolei serwisy internetowe wysyłające maile reklamowe musząumieścić w polu nadawcy i stopce tych wiadomości swoje danekontaktowe oraz informację o sposobie pozyskania tego adresu.Portale powinny też umożliwiać automatyczną rezygnację zotrzymywania takich maili, a swoim zleceniodawcom gwarantowaćwysłanie w ustalonym terminie zamówionej ilości maili do odbiorcówdokładnie spełniających wskazane kryteria.

- Jesteśmy przekonani, że zapisy kodeksu sprawią, że ludzie będąotrzymywać mniej niezamówionych wiadomości, współpraca na liniiagencja-marketer-wydawca będzie łatwiejsza, a wszystko to przełożysię na jeszcze lepsze wyniki kampanii e-mail marketingowych -komentuje Krzysztof Dębowski, szef grupy roboczej e-mail marketinguw IAB Polska i dyrektor zarządzający SARE. - Uważamy, żeopracowanie i wdrożenie dobrych praktyk e-mail marketingu jestdziałaniem nie tylko w interesie konsumentów, ale przede wszystkimw interesie rynku - dodaje Jacek Wownysz, koordynator gruproboczych w IAB Polska.

Dołącz do dyskusji: Opracowano kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl