SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oppo: trzy inicjatywy na rzecz nowego ekosystemu inteligentnych usług

Firma Oppo podczas konferencji dla deweloperów w Pekinie (Oppo Developer Conference - ODC), odbywającej się pod hasłem "Innovation and Intelligence", zapowiedziała uruchomienie trzech inicjatyw mających na celu wspólne tworzenie wraz z deweloperami i partnerami nowego ekosystemu inteligentnych usług.

W ubiegłym roku firma Oppo zanotowała na całym świecie ponad 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie swojego systemu operacyjnego ColorOS. Do otwartej platformy Oppo dla twórców dołączyło ponad 120 tys. deweloperów, a w swojej otwartej platformie firma notuje dziennie ponad 3 miliardy akcji.

Podczas konferencji dla deweloperów w roku 2018 firma Oppo oficjalnie zainaugurowała Gravity Plan - program wsparcia deweloperów z całego świata, na który przeznaczyła 1 mld RMB. Od tego czasu inicjatywa umożliwiła powstanie ponad 2 tys. aplikacji, co przyczyniło się do 9,2 mld odsłon i ponad 180 mln pobrań. Teraz firma zapowiedziała rozbudowany program wsparcia deweloperów Gravity Plan 2.0, na który zamierza przeznaczyć w 2020 r. kolejny 1 mld RMB (ok. 143 mln USD).

Z pomocą systemu ColorOS, Gravity Plan 2.0 ma rozwinąć dokonania ubiegłorocznej inicjatywy, aby zapewniać wsparcie partnerom w czterech głównych obszarach: aplikacji, usług, materiałów cyfrowych i globalnego rozwoju oprogramowania.

Aby usprawnić i przyspieszyć dostęp deweloperów do systemowych funkcji oferowanych przez Oppo oraz stale doskonalić doświadczenia użytkowników, firma oficjalnie zapowiedziała program "Five System-level Capability Exposure Engines" ("Pięć mechanizmów udostępniania funkcji systemowych"), który obejmuje takie funkcje jak Hyper Boost, Link Boost, CameraUnit, MediaUnit i ARUnit. W ten sposób firma zamierz generalnie poprawić tzw. user experience we współpracy z deweloperami i partnerami.

Oppo zapowiedziało także "IoT Enablement Plan" - program zorientowany na masową komunikację, uwzględniający dużą pojemność i ogromną liczbę podłączonych urządzeń, nakierowany na udostępnienie protokołu Oppo HeyThings IoT, platformy usług HeyThings IoT, a także protokołu łączności audio dla partnerów z segmentu IoT. Niedawno zmodernizowana platforma usług HeyThings IoT ma zostać wdrożona za pośrednictwem otwartej platformy Oppo w I kwartale 2020 r., a pierwsza faza protokołu łączności audio ma rozpocząć funkcjonowanie w czerwcu 2020 r.

W ciągu najbliższych 3 lat Oppo planuje zainwestować w prace badawczo-rozwojowe 50 mld RMB (ok. 7 mld USD). Budżet ten zostanie wykorzystany na opracowanie technologii sprzętowych, programowych i systemowych, a także innych technologii związanych z 5G, sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną i big data.

Poza tym Bobee Liu, vice president, intelligent mobile devices w Oppo, zapowiedział, że firma wkrótce zaprezentuje swój pierwszy smartwatch Oppo Watch, a także platformę skoncentrowaną na tematach okołozdrowotnych.

Dołącz do dyskusji: Oppo: trzy inicjatywy na rzecz nowego ekosystemu inteligentnych usług

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl