SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet z pięcioma nowymi programami publicystycznymi, pasmo Jarosława Kuźniara ze studia i auta (wideo)

Grupa Onet-RAS Polska zaprezentowała jesienną ofertę programów nadawanych w internecie. W ramówce znalazło się 15 formatów, w tym 11 nowości. Jedną z nich jest poranny program „Onet Rano” prowadzony przez Jarosława Kuźniara. - Formuła programu to duże wyzwanie, będzie o wiele dynamiczniej niż w tradycyjnej telewizji - zapowiada Jarosław Kuźniar w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Lis, Iwona Kutyna, Jarosław Kuźniar Tomasz Lis, Iwona Kutyna, Jarosław Kuźniar

Jesienna oferta wideo Grupy Onet-RASP została podzielona na dwa pasma tematyczne: publicystyczne, które jest emitowane na żywo od poniedziałku do piątku, oraz magazynowe, w którym prezentowanych będzie pięć premier tygodniowo. Nowe odcinki programów będą prezentowane na stronie głównej Onet.pl dwa razy dziennie - rano i po południu, a później udostępniane w sekcji „Programy Onetu” w serwisie VoD.

Podczas prezentacji programów publicystycznych Bartosz Węglarczyk, szef programowy Onetu podkreślał radość z faktu, że do realizacji i prowadzenia autorskich formatów udało się nadawcy nakłonić doświadczonych i znanych dziennikarzy prezentujących różne opcje polityczne i światopoglądowe, których łączy zawodowa pasja i wysokie kompetencje zawodowe.

Jedną z nowości w ramówce jest poranny program „Onet Rano”. Jego gospodarzem jest Jarosław Kuźniar, który na przełomie maja i czerwca br. rozstał się z Grupą TVN, w której prowadził m.in. „Dzień dobry TVN” oraz „Wstajesz i wiesz” w TVN24.

Nowy program będzie nadawany od poniedziałku do piątku od godz. 7:55 na żywo ze specjalnie przystosowanego samochodu oraz z nowego studia przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie.

W pierwszej części programu Kuźniar będzie zapraszał do mobilnego studia w aucie znanych komentatorów świata mediów, polityki, kultury, sportu czy biznesu, z którymi w luźnej formule, jadąc ulicami Warszawy, porozmawia na temat bieżących i nadchodzących wydarzeń w Polsce i na świecie.

Druga część programu będzie realizowana w studio „Onet Rano” przy Marszałkowskiej. Każdy z odcinków potrwa ok. 1,5 godz., a dodatkowym atutem programu ma być jego interaktywność - widzowie będą mogli na bieżąco komentować to co oglądają nie tylko na stronie Onetu, lecz także w serwisach społecznościowych i na platformie Periscope.

- Formuła „Onet Rano” jest dużym wyzwaniem, ale mamy do czynienia z formatem nieobecnym dotąd w naszych mediach - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar. - Program jest w założeniach bardzo dynamiczny, w samochodzie wyposażonym w zestaw kamer oraz antenę satelitarną co chwila zmieniają się goście. Druga część, ta w tradycyjnym studio będzie oparta o rozmowy z kilkoma stałymi komentatorami, jednak nie zabraknie też nowych twarzy dzielących się z widzami opiniami na temat wydarzeń z konkretnych dziedzin - zapowiada gospodarz „Onet Rano”.

Kuźniar zaznacza, że w polskich mediach nie ma na razie formatu przypominającego jego nowy program. - Przygotowanie i prowadzenie „Onet Rano” będzie na pewno trudniejsze niż wszystko, co dotąd robiłem, ale koncepcja programu jest świetnie wpasowana w ducha internetu, w którym szybkie, dynamiczne tempo dostarczania informacji i treści jest nieodzowne. To zupełnie nie przypomina linearnej telewizji - przyznaje Kuźniar.

Publicystyczny tydzień w Onecie będzie rozpoczynać poniedziałkowa premiera programu „Tomasz Lis”. To drugi sezon programu, w którym każdy nowy odcinek jest nadawany na żywo o godz. 15:00 na Onet.pl i Newsweek.pl.

Redaktor naczelny „Newsweeka,” zapraszając do programu znanych komentatorów oraz opatrując wydarzenia ostatniego tygodnia autorskim komentarzem, podobnie jak w pierwszej serii ma dostarczać widzom solidną dawkę publicystyki na wysokim poziomie.

Program Tomasza Lisa był obecny na Onet.pl już w sezonie wiosennym, każdy odcinek oglądało średnio kilkaset tysięcy widzów, łącznie zanotowały one 30 mln odtworzeń.

W pozostałe dni tygodnia programy publicystyczne Onetu będą miały swoje premiery o godz. 10:30.

We wtorki, na zmianę pojawią się Iwona Kutyna z programem „Temat wart uwagi” oraz Renata Kim z „Newsweek Polska” z programem „Z Kim dziś?”. Obie dziennikarki skupią się na społecznych aspektach bieżących wydarzeń.

W środy autorskie programy będą prezentować Andrzej Gajcy i Andrzej Stankiewicz. Gajcy w swoim „Posłowiu” będzie pokazywać głębszy sens bieżących zdarzeń i przełamywać tzw. „partyjne przekazy dnia”. Natomiast Andrzej Stankiewicz, autor „Stanu wyjątkowego”, ma przede wszystkim stawiać na wyjątkowych gości - polityków, sportowców i artystów.

W czwartki o godzinie 10:30 na widzów będzie czekać „Burza polityczna”, czyli spotkanie z najważniejszymi polskimi politykami, którzy odpowiadając na pytania Agnieszki Burzyńskiej, dziennikarki działu politycznego „Faktu” mają się tłumaczyć z działań własnej formacji partyjnej.

W piątki według planu ma być nadawany program „Subiektywny” Bartosza Węglarczyka, który od kwietnia br. jest dyrektorem programowym Grupy Onet. Węglarczyk zamierza w swoim programie poświęcać dużo uwagi polityce zagranicznej i wydarzeniom międzynarodowym.

Uzupełnieniem oferty Onetu w obszarze informacji ma być „Onet24” - krótki program informacyjny realizowany na bieżąco i emitowany kilka razy w ciągu dnia. Każde wydanie Onet24, w którym przedstawiane są najważniejsze wydarzenia z kraju i ze świata, tworzy zespół dziennikarzy pod kierownictwem Iwony Kutyny, która również poprowadzi codzienne serwisy.

- Onet zaspokaja szeroko rozumianą potrzebę bycia na bieżąco - podkreślił w trakcie konferencji Aleksander Kutela, prezes Grupy Onet. - Nasze inwestycje w jakość dziennikarstwa, formaty wideo, programy informacyjne i relacje na żywo są odpowiedzą na potrzeby naszych użytkowników. DNA Onetu, jak i całej Grupy Onet-RAS Polska jest niezależne dziennikarstwo, dlatego do współpracy zaprosiliśmy najbardziej uznanych dziennikarzy. Chcemy, aby Onet rozwijał się jako medium, które inspiruje, inicjuje dyskusje, i w którym prezentowane są różne punkty widzenia. Stąd tak duża różnorodność nowych formatów i podejmowanych tematów - wyjaśnił Kutela.

Podczas prezentacji ramówki zapowiedziano także dwa nowe seriale, których koproducentem jest Onet. Obie produkcje powstały z myślą o widzu internetowym, stąd dostosowana do tego medium krótsza forma. W produkcjach uczestniczą gwiazdy znane z seriali telewizyjnych.

Pierwszy z seriali to „Sezon ogródkowy” (w którym występuje m. in. Anna Dereszowska), który startuje od 30 września br. Drugim tytułem są „Wymiksowani.pl” - serial fabularny z tematyką kulinarną w tle, w którym zagrają m.in. Ada Fijał, Katarzyna Zielińska, Basia Kurdej-Szatan, Michał Piróg, Rafał Maślak, Mikołaj Krawczyk. Premiera tego serialu jest przewidziana na początek listopada.

Jesienią w serwisach Grupa Onet-RAS Polska emitowane będą nowe programy prowadzone przez Michała Pola, Katarzynę Janowską, Marcina Cejrowskiego Łukasza Grassa i Tomasza Jachimka.

- Kilka miesięcy temu, jako pierwsza grupa mediowa w Polsce zaprezentowaliśmy wiosenną ofertę programów dostępnych wyłącznie w internecie i - jak pokazują znakomite wyniki - zdobyliśmy uznanie naszych użytkowników - zaznaczyła Sabina Lipska, chief video officer w Grupie Onet. - Dlatego teraz prezentujemy kolejną, jesienną odsłonę programową wzbogaconą o nowe programy i najlepsze dziennikarskie nazwiska, które są dopełnieniem naszej oferty w segmencie video. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy dwa nowe studia - stacjonarne i mobilne oraz zainwestowaliśmy w dodatkowe zaplecze technologiczne. Dzięki temu użytkownicy Onetu każdego tygodnia zobaczą kilkanaście najwyższej jakości premier wideo - zapowiedziała Lipska.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały 18,83 mln realnych użytkowników i 2,82 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon. Wydawca będzie dostarczał treści do kanału Zoom TV, który zacznie nadawanie w październiku.

Dołącz do dyskusji: Onet z pięcioma nowymi programami publicystycznymi, pasmo Jarosława Kuźniara ze studia i auta (wideo)

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
conf
coś cichutko o wynikach lisa z jesieni - czyżby z 30 mln odtworzeń, już zrobiło się 300 mln?:) jeszcze wiecej takich wyników i może nawet zrezygnują z autoodtwarzania;) ale ja tam się ciesze że zebrali się w jednym portalu- przynajmniej każdy wie by na oneta nie wchodzić:)
0 0
odpowiedź
User
marketer
tylko WP i tyle w tym temacie
0 0
odpowiedź
User
conf
nowe dane o wynikach lisa- 300 mln odtworzeń;)- za rok jak go tytułem awansu przerzuca na 10rano to razem z kuzniarem mogą kotlty smażyć jak w tvnie
0 0
odpowiedź