SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet, Wirtualna Polska i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w listopadzie

Dziewiąty miesiąc z rzędu Onet znalazł się na szycie listy najczęściej cytowanych mediów, którą opracowuje Instytut Monitorowania Mediów. Podium uzupełniają  portal Wirtualna Polska i radio RMF FM.

Na publikacje Onetu media powoływały się w listopadzie 4352 razy. Kolejne miejsce zajęła Wirtualna Polska, cytowana 3191 razy. Podium uzupełnia radio RMF FM, na które inne media powoływały się 3146 razy. Stacja wyprzedziła w listopadzie "Rzeczpospolitą".

W zestawieniu 15 najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się cztery portale internetowe, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne i pięć tytułów prasowych.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na „Rzeczpospolitą” (2584 cytowań). Dziennik od pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu utrzymuje się „Gazeta Wyborcza” z wynikiem 1639, a tuż za nią plasują się „Super Express” i „Fakt” – odpowiednio 1369 i 1204 powołań na te tytuły.

W listopadzie najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci”. Drugie miejsce należy do „Wprost”. Na kolejnych miejscach znalazły się „Polityka” i „Newsweek” ze zbliżoną liczbą powołań na te tytuły. Wśród miesięczników liderem był "Forbes".

Najbardziej opiniotwórcze media internetowe

Pierwszą trójkę najczęściej cytowanych portali internetowych tworzą Onet, Wirtualna Polska i wPolityce. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl (miejsce szóste) inne redakcje powoływały się w listopadzie 404 razy.

Najczęściej cytowane stacje telewizyjne i radiowe

W klasyfikacji najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych pierwsze miejsce zajmuje TVN24, dalej TVN, Polsat News i TVP Info.

Wśród stacji radiowych liderem ze znaczącą przewagą jest RMF FM (3146 cytowań). Za wysoki wynik RMF FM w ostatnim miesiącu odpowiada m.in. powoływanie się innych mediów na informacje związane z osobą Mariana Banasia, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli. Podium uzupełniają Radio Zet i Program Pierwszy Polskiego Radia.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i regionalne

W kategorii media biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale. Ponownie dominuje „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem 1078 cytowań. Na drugim miejscu „Puls Biznesu” (również utrzymana pozycja z października).

W mediach regionalnych na prowadzeniu jest Radio Poznań, za nim „Gazeta Wrocławska”, „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Krakowska” i „Dziennik Zachodni”.

Analiza obejmuje wszystkie przekazy medialne, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

Zakwalifikowane publikacje są w większości wypadków rozpoznawalne za pomocą następujących środków: stwierdzenie jest umieszczone w cudzysłowie oraz podane jest jego źródło, pojawiają się sformułowania typu: czwartkowa Gazeta Wyborcza napisała, że…/ dziennikarze na łamach Rzeczpospolitej zauważyli, że…/ Radio RMF FM poinformowało o…/w wywiadzie dla Życia Warszawy X stwierdził, że…/ według badań tygodnika Wprost…;

Głównym kryterium decydującym o zakwalifikowaniu danego wycinka jest bezpośrednie odwołanie się do konkretnego artykułu, stwierdzenia, wypowiedzi opublikowanej na łamach gazety lub wyemitowanej w programie telewizyjnym lub radiowym.

Dołącz do dyskusji: Onet, Wirtualna Polska i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w listopadzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl