Onet, Rzeczpospolita i RMF FM to najbardziej opiniotwórcze media w Polsce
Onet, Rzeczpospolita i RMF FM były w lutym najchętniej cytowanymi mediami w kraju - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
Najczęściej cytowanym medium w lutym był Onet, na który powoływano się blisko 4163 razy. Portal prowadzi w zestawieniu od marca ubiegłego roku.
W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych.
Wzrost liczby cytowań, w stosunku do stycznia 2020, zanotowano w następujących tytułach: „Gazeta Wyborcza” – wzrost o 34 proc., „Rzeczpospolita” – 27 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” – 26 proc ., „RMF FM” – 21 proc., „TVN” – 16 proc. i „Fakt” – 1 proc.
Najczęściej cytowane portale internetowe
Wśród portali internetowych bezkonkurencyjny pozostaje Onet. Zaraz po nim uplasowała się Wirtualna Polska z wynikiem 2023 wzmianek. Podium zamknęła strona WPolityce.pl, do której media odnosiły się 1138 razy. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl w lutym inne redakcje powoływały się 379 razy.
Najbardziej opiniotwórcze media prasowe
W ogólnym zestawieniu mediów prasowych na pierwszym miejscu pod względem częstotliwości cytowania uplasowała się „Rzeczpospolita” z 2570 wzmiankami. Dziennik pozostaje liderem swojej kategorii od czerwca 2019 roku. Drugim najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym okazała się „Gazeta Wyborcza”, natomiast podium za luty 2020 zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”.
Znaczący wzrost ilości cytowań w porównaniu do ubiegłego miesiąca zanotowano w tytułach „Wprost” (260 proc.) oraz „Gazeta Wyborcza” (34 proc.). O połowę spadła liczba wzmianek w „Przeglądzie Sportowym”. Ranking, z tendencją spadkową cytowań, zamykają „Gazeta Polska”, „Viva” oraz „Perspektywy”.
Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami tego miesiąca, były kolejno: „Wprost”, „Do Rzeczy” oraz „Gazeta Polska”. W odniesieniu do stycznia 2020, znacznie częściej cytowano „Wprost” (260 proc.), na łamach którego ukazał się w lutym wywiad z prezydentem RP Andrzejem Dudą. Ze wzrostami zakończyły miesiąc także „Gazeta Polska” – 33 proc. i „Polityka” na poziomie 23 proc.
Na podium pod względem cytowanych miesięczników liderem był „Forbes” ze 164 wzmiankami.
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne i radiowe
Pierwszą trójkę najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych tworzą TVN24, TVN i Polsat News. W porównaniu do stycznia br. największe spadki łącznej ilości cytowań kolejno dotyczą Polsatu (o 60 proc.), TV Republika (-49 proc.), TVP 3 (-46 proc.) oraz Jedynki (- 45 proc.).
Wśród stacji radiowych w lutym pod względem cytowań niezmiennie prowadzi RMF FM z liczbą 2395 wzmianek. Kolejno powoływano się również na Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia. Rzadziej niż w zeszłym miesiącu cytowano Radio ZET, Radiową Jedynkę TOK FM, Program 24, Radiową Trójkę, Radio Maryja, Radio Poznań oraz Radio Szczecin.
Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe i lokalne
W rankingu mediów biznesowych prowadzi „Rzeczpospolita” z 2570 wzmiankami. Zaraz po niej na podium znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz portal Money.pl.
W tym zestawieniu, tak jak w zeszłym miesiącu znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale. Spadek w porównaniu do stycznia zanotowały Money.pl (-18 proc.), "Puls Biznesu” (-30 proc.) oraz Businessinsider.pl (-16 proc.).
W lutym najczęściej cytowanym medium regionalnym był „Dziennik Zachodni” (145 wzmianek). Na drugim miejscu znajduje się „Głos Wielkopolski” cytowany 106 razy, natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie „Dziennik Wschodni” oraz „Gazeta Krakowska” z setką cytowań każdy.
Niemal o jedną trzecią wzrosły wyniki cytowalności dla „Dziennika Zachodniego” w porównaniu do stycznia 2020 r. Więcej niż w zeszłym miesiącu wzmianek cytowalności zanotowano również przy takich tytułach jak „Głos Wielkopolski”, „Dziennik Wschodni” i „Dziennik Łódzki”.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 35876 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-29 lutego 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet, Rzeczpospolita i RMF FM to najbardziej opiniotwórcze media w Polsce