OMD łączy agencje. Na czele Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, odchodzą Anna Podskarbi i Robert Plesko
Holding marketingowy OMD Group łączy swoje agencje mediowe OMD Optimum Media i OMD Macroscope. Ich szefową została Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, z firmami żegnają się natomiast Anna Podskarbi i Robert Plesko.
W komunikacie OMD Group wylicza, że połączenie OMD Optimum Media i OMD Macroscope umożliwi lepszą koordynację działań, pełniejsze wykorzystanie wiedzy i doświadczenia pracowników oraz rozwój nowych koncepcji i rozwiązań. Według firmy przełoży się to pozytywnie na jakość obsługi klientów i dostosowanie oferty do ich potrzeb.
Dyrektor zarządzającą połączonej agencji, która będzie działać pod szyldem OMD, została Alicja Miklaszewska-Kowalczuk. Poprzednio zarządzała zespołem OMD Annalect zajmującym się przygotowywaniem strategii marketingowych na podstawie zaawansowanej analizy danych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- To ekspertka z bogatym doświadczeniem mediowym oraz analitycznym, co pozwoli agencji na lepsze kształtowanie oferty zorientowanej na dzisiejsze i przyszłe wymagania klientów czyli strategia danych, głęboka analityka oraz rozwój ecommerce - podkreśla Jakub Bierzyński, CEO w OMD Group.
Anna Podskarbi i Robert Plesko odchodzą z OMD
Alicja Miklaszewska-Kowalczuk z holdingiem jest związana od prawie 12 lat. Pełniła różne funkcje związane z obsługą klientów oraz rozwojem usług analitycznych i technologicznych. Łącznie w branży agencji mediowych pracuje od prawie dwóch dekad.
Natomiast z OMD Group żegnają się Anna Podskarbi, poprzednio dyrektor zarządzająca OMD Optimum Media i Robert Plesko, dyrektor zarządzający OMD Macroscope.
Podskarbi z OMD Group była związana przez 15 lat. Agencją OMD Optimum Media zarządzała przez 12 lat, przedtem pełniła funkcję group account directora. Wcześniej pracowała jako menedżerka w Initiative i IDMnecie.
Robert Plesko kierował OMD Macroscope przez prawie 10 lat, przedtem pracował w tej agencji jako group account director, a także na tym stanowisku w PHD. Był też związany z Mediacom Warszawa i IDMnecie.
OMD Group należy do DDB i Bierzyńskiego
W skład OMD Group wchodzą też agencja OMD oraz jednostki specjalistyczne MDM (zajmuje się procesami decyzyjno-zakupowymi konsumentów), Resolution (marketing efektywnościowy), Fuse (branded content i influencer marketing), OMD Annalect i Tribal Media.
W 2021 roku grupa kapitałowa OMD przy wzroście przychodów z 453,78 do 510,09 mln zł osiągnęła 22,69 mln zł zysku netto, wobec 16,09 mln zł rok wcześniej. 70 proc. jej udziałów ma agencja reklamowa DDB Warszawa, a 30 proc. Jakub Bierzyński.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł w 2021 roku 10,4 mln zł, w całości trafił do wspólników jako dywidenda.
Dołącz do dyskusji: OMD łączy agencje. Na czele Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, odchodzą Anna Podskarbi i Robert Plesko
Mole.