Olympic Channel w Polsce. Discovery chce krzewić olimpijskie idee wśród młodzieży
Discovery Communications i Olympic Channel nawiązały współpracę, w ramach której w internecie i na kanałach Eurosportu pojawiać się będą treści związane z ruchem olimpijskim. Ma to zwiększyć zainteresowanie tą tematyką u młodzieży. Umowa obejmuje 50 europejskich państw; kanał Olympic Channel zadebiutuje też w Polsce.
Od środy, 2 sierpnia, kibice będą mogli oglądać dedykowane pasmo olimpijskie na kanale Eurosport i platformie Eurosport Player. Materiały Eurosportu pojawią się także na platformie Olympic Channel. Z kolei na stronie Eurosport.com pojawi się specjalna sekcja. Całość wzmocni komunikacja w mediach społecznościowych - na lokalnych stronach Eurosportu na Facebooku i Twitterze. Umowa obowiązuje do 2024 roku.
Już teraz na facebookowym profilu Olympic Channel pojawiają się historie o sportowcach, ich zaangażowaniu i pasji. Filmy o sportowcach mają pojawiać się przez cały rok.
Eurosport ma tworzyć ekskluzywne i oryginalne materiały dla kibiców na wszystkich platformach. Widzowie uzyskają dostęp do treści dostosowanych do lokalnych zainteresowań, oryginalnych serii oraz magazynów. Olympic Channel - w myśl umowy - zadba o promocję platform Eurosportu podczas swoich transmisji na żywo z igrzysk olimpijskich i innych wydarzeń sportowych.
Od 2 sierpnia w ramówce Eurosportu sukcesywnie zagoszczą m. in. 60-minutowe wydania specjalne cyklu Hall of Fame (przypomnienie najciekawszych historii z igrzysk olimpijskich - od Rio 2016 po Lillehammer 1994). Na wszystkich platformach Eurosportu pojawiać się będą cykle: On the Line (zakulisowe opowieści dotyczące najsłynniejszych wydarzeń igrzysk olimpijskich z wykorzystaniem ekskluzywnych nagrań archiwalnych oraz wywiadów), Against All Odds by Bridgestone (historie sportowców, którzy na ścieżce do sukcesu pokonywali przeszkody – osobiste i zawodowe), The Olympics: On The Record (materiały o najsłynniejszych rekordach olimpijskich, zaserwowane w nowoczesny sposób, m.in. z wykorzystaniem animacji).
- Współpraca obejmuje także tzw. tygodnie tematyczne. Raz w roku ramówka Eurosportu przez tydzień będzie wypełniona całodobowymi relacjami i materiałami dotyczącymi poszczególnych dyscyplin olimpijskich. - Długofalowa współpraca, którą rozpoczynamy z Olympic Channel, wyznacza nowy poziom, jeśli chodzi o dotarcie z duchem igrzysk olimpijskich do jeszcze szerszej publiczności w najbardziej przystępny sposób. Dla nas igrzyska olimpijskie nigdy nie ograniczają się do zaledwie dwóch tygodni sportowych zmagań- powiedział Jean-Briac Perrette, prezes Discovery Network International.
Internetowy kanał Olympic Channel uruchomił Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) po ceremonii zamknięcia igrzysk w Rio w 2016 roku.
Nowym porozumieniem objętych jest 50 europejskich krajów: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja*, Gruzja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Izrael, Włochy, Kosowo, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania, Watykan.
Dołącz do dyskusji: Olympic Channel w Polsce. Discovery chce krzewić olimpijskie idee wśród młodzieży