SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych

W I półroczu 2013 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęły „Dobre Rady”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia”, z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w I półroczu 2013 roku wyniosła 384 150 egz., czyli o 4,23 proc. mniej niż w I półroczu 2012 roku.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 10,65 proc. do 339 490 egz.

Natomiast na ostatnią pozycję podium spadła „Kobieta i Życia” (Wydawnictwo Bauer), której  sprzedaż ogółem w ciągu roku zmalała o 15,12 proc. do 331 402 egz.

Tuż za podium uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,98 proc. do poziomu 288 009 egz. Magazyn ten Edipresse kupił od Agory w lutym br., a od numeru sierpniowego został on odświeżony (więcej na ten temat).

Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Olivia”. Wynik tego miesięcznika w I półroczu br. wyniósł 169 056 egz., po wzroście aż o 50,24 proc. Do kwietnia 2012 roku wydawcą tego tytułu było Marquard Media Polska, od maja 2012 roku jest nim Wydawnictwo Bauer.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Dobre Rady

384 150

401 138

Świat Kobiety

339 490

379 973

Kobieta i Życie

331 402

390 423

Poradnik Domowy

288 009

355 465

Claudia

262 134

239 569

Olivia

169 056

112 526


W czerwcu 2013 roku z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem w analizowanym segmencie awansowały „Dobre Rady”, których wynik w porównaniu do czerwca 2012 roku jednak zmniejszył się o 9,63 proc. i wyniósł 332 582 egz. Z kolei na drugie miejsce spadła „Kobieta i Życie” (298 711 egz.; największy spadek w zestawieniu wynoszący 37,66 proc.). Natomiast jedynym wzrostem (o 82,86 proc.) pochwalić się mogła zajmująca ostatnie miejsce „Olivia”.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

Dobre Rady

332 582

368 038

Kobieta i Życie

298 711

479 141

Claudia

291 584

325 137

Świat Kobiety

290 546

349 209

Poradnik Domowy

268 936

306 433

Olivia

166 074

90 819

Dołącz do dyskusji: „Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miś Uszatek
Wot i ruskie niepotrzebne by ogłupiać Polaczków. Sami robią sobie nawzajem wodę mózgu i wieszczą, że nie ma większych patriotów.
odpowiedź