„Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęły „Dobre Rady”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia”, z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w I półroczu 2013 roku wyniosła 384 150 egz., czyli o 4,23 proc. mniej niż w I półroczu 2012 roku.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 10,65 proc. do 339 490 egz.
Natomiast na ostatnią pozycję podium spadła „Kobieta i Życia” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż ogółem w ciągu roku zmalała o 15,12 proc. do 331 402 egz.
Tuż za podium uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,98 proc. do poziomu 288 009 egz. Magazyn ten Edipresse kupił od Agory w lutym br., a od numeru sierpniowego został on odświeżony (więcej na ten temat).
Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Olivia”. Wynik tego miesięcznika w I półroczu br. wyniósł 169 056 egz., po wzroście aż o 50,24 proc. Do kwietnia 2012 roku wydawcą tego tytułu było Marquard Media Polska, od maja 2012 roku jest nim Wydawnictwo Bauer.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 384 150 | 401 138 |
Świat Kobiety | 339 490 | 379 973 |
Kobieta i Życie | 331 402 | 390 423 |
Poradnik Domowy | 288 009 | 355 465 |
Claudia | 262 134 | 239 569 |
Olivia | 169 056 | 112 526 |
W czerwcu 2013 roku z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem w analizowanym segmencie awansowały „Dobre Rady”, których wynik w porównaniu do czerwca 2012 roku jednak zmniejszył się o 9,63 proc. i wyniósł 332 582 egz. Z kolei na drugie miejsce spadła „Kobieta i Życie” (298 711 egz.; największy spadek w zestawieniu wynoszący 37,66 proc.). Natomiast jedynym wzrostem (o 82,86 proc.) pochwalić się mogła zajmująca ostatnie miejsce „Olivia”.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 332 582 | 368 038 |
Kobieta i Życie | 298 711 | 479 141 |
Claudia | 291 584 | 325 137 |
Świat Kobiety | 290 546 | 349 209 |
Poradnik Domowy | 268 936 | 306 433 |
Olivia | 166 074 | 90 819 |
Dołącz do dyskusji: „Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych