Olbrzymie zainteresowanie nową konsolą Sony w USA
Nowa konsola SonyPlaystation bez wątpienia okaże się olbrzymim sukcesem w Stanach Zjednoczonych i bez wątpienia Sony tego sukcesu potrzebuje
Zainteresowanie nią w Stanach Zjednoczonych jest tak duże, że jej zakup w Japonii jest już praktycznie niemożliwy, gdyż Sony zwiększyło zapasy nowej konsoli na rynku amerykańskim właśnie na rzecz rynku japońskiego. Ponadto, firma przesunęła o kilka tygodni premierę swojego nowego hitu w Europie. Premiera nowej wersji SonyPlaystation odbędzie się w Ameryce Północnej 24 marca.
Nowy produkt Sony ma dla firmy dużo większe znaczenie niż może się wydawać. Nowa konsola łączy w sobie funkcje odtwarzania filmów, odsłuchiwania muzyki, przeglądania zdjęć i oczywiście grania w gry video. I jest to najprawdopodobniej ostatnia szansa dla Sony, aby dogonić zyskujące coraz większą popularność iPody- odtwarzacze cyfrowej muzyki od Apple Computer Inc..
Zdaniem niektórych obserwatorów tej branży, nowy gadżet Sony może nie stać się tak popularny jak iPody, jednak nie należy od razu zakładać, że poniesie porażkę w konfrontacji z produktami Apple. Na rzecz nowej konsoli przemawia to, że rynek gier video szacowany jest w tym roku na 10 miliardów dolarów, a sprzedaż przenośnych konsoli gier video (produkowanych jeszcze m.in. przez Nintendo Co.) będzie w głównej mierze napędzać w tym roku wpływy ze sprzedaży oprogramowania w USA. Duże zainteresowanie wzbudza też wersja "Value Pack" nowej konsoli, która dodatkowo zawiera film "Spider-Man 2" w nowym formacie odtwarzania (nowe małe płytki mają pojemność 3 dotychczasowych płyt CD), który został stworzony przez Sony specjalnie na potrzeby jego nowego produktu. Wraz z premierą nowego gadżetu Sony, jego wytwórnia filmowa Sony Pictures oświadczyła, że jest w pełni gotowa na produkowanie filmów w nowym formacie.
Nintendo, które ma w ofercie swojego Game Boya od 1989 roku, nie lekceważy nowego gadżetu swojego konkurenta. Reggae Fils-Amie, wiceprezes amerykańskiego oddziału Nintendo odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział jednocześnie, że jego zdaniem konsumenci wybiorą produkt jego firmy, gdyż jest on bardziej dostępny cenowo niż konsola PlayStation (Game Boy kosztuje w USA ok. 150 dolarów, podczas gdy wersja "Value Pack" konsoli Sony ma kosztować ok. 250 dolarów) i jest kompatybilny". Jednak wśród znawców rynku przeważa opinia, że nawet nie warto porównywać oby tych produktów, gdyż "grają one w dwóch różnych ligach".
Dołącz do dyskusji: Olbrzymie zainteresowanie nową konsolą Sony w USA