„Ojciec Mateusz” w nowym paśmie stracił 450 tys. widzów, TVP1 liderem
Jesienne odcinki „Ojca Mateusza” w piątkowe wieczory ogląda średnio 1,68 mln widzów, o 450 tys. osób mniej niż rok temu kiedy serial nadawany był w czwartki. Cykl daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w grupie 4+ i trzecie miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w piątki o godz. 20.35 (względem wiosny br. serial został przesunięty z 21.00, a z względem poprzednich ramówek - z czwartkowych wieczorów), począwszy od 10 września br. Pierwszy z nich to ostatni odcinek 25. serii, który planowo miał być wyemitowany wiosną (nie nadano go z powodu Euro 2020). 26. sezon „Ojca Mateusza” stacja zaczęła pokazywać od 17 września.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W okresie od 10 do 24 września premierowe odcinki „Ojca Mateusza” oglądało średnio 1,68 mln widzów. Przełożyło się to na 13,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,77 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,54 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością jak na razie cieszył się odcinek serialu z 24 września. Zgromadził przed telewizorami 1,87 mln oglądających.
W porównaniu do jesieni 2020 roku serial stracił 450 tys. widzów. Wówczas (tj. od 10 do 24 września - w czwartki o 21.00) produkcję śledziło 2,13 mln widzów, co dało TVP1 odpowiednio 15,63 proc., 8,70 proc. i 11,35 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” jest liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas show „Twoja twarz brzmi znajomo”, co przekłada się na 11,62 proc. udziału. Dalej plasują się: TVN (filmy fabularne; 8,85 proc.) oraz zamykająca tzw. „wielką czwórkę” TVP2 („You can dance - nowa generacja”; 6,19 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 Jedynka jest trzecia, a w 16-59 - druga.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” w nowym paśmie stracił 450 tys. widzów, TVP1 liderem
Powinien zyskiwać, ale jest trudna konkurencja.
"Barwy szczęścia", "Superkino", coś w miejsce przeniesionego "You can dance", no i oczywiście TTBZ.