„Ojciec Mateusz 15” stracił 340 tys. widzów. 10 mln zł z reklam
15. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,06 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 13. serii, widownia produkcji spadła o 340 tys. oglądających. Jednak serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 9,65 mln zł.
Premierowe odcinki 15. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 marca do 2 czerwca br. W analizowanym okresie serial oglądało średnio 4,06 mln widzów. Przełożyło się to na 26,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 4,63 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
17-03-2016 | 20:29:14 | 21:12:13 | 4 632 547 | 29,62% |
03-03-2016 | 20:30:00 | 21:10:41 | 4 441 537 | 27,80% |
10-03-2016 | 20:30:15 | 21:11:36 | 4 416 685 | 27,17% |
Względem analogicznego okresem ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 340 tys. osób. Wówczas 13. edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,40 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,55 proc. oraz 18,08 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas gł. „Nasz nowy dom” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 12,76 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” i „Singielka”; 10,16 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 5,31 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat, a dalej uplasowały się: Jedynka, TVN i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 - Ojciec Mateusz 15 | 4 057 603 | 26,78% | 947 211 | 16,49% |
Polsat | 1 932 798 | 12,76% | 994 335 | 17,31% |
TVN | 1 540 234 | 10,16% | 705 399 | 12,28% |
TVP2 | 803 885 | 5,31% | 350 822 | 6,11% |
Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 15” wyniosły 9,65 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz 15” stracił 340 tys. widzów. 10 mln zł z reklam