Ogromny spadek sprzedaży „Wprost”. Tylko „W Sieci” zyskało
W czerwcu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a największy, wynoszący aż 65,66 proc. spadek dotknął pisma „Wprost” (AWR „Wprost”). Natomiast wzrostem pochwalić się mógł jedynie tygodnik „W Sieci”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2015 roku wyniosła 126 828 egz. Było to o 4,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 1,98 proc. do 119 533 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w czerwcu br. zmniejszyła się o 6,32 proc. i wyniosła 108 709 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 477 egz., po wzroście o 0,33 proc. Tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego mógł się pochwalić jedynym wzrostem w segmencie.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 65,66 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 37 307 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.
Trzeba podkreślić, że w czerwcu ub.r. „Wprost” opublikował zapis tzw. taśm z podsłuchanych rozmów polityków PO i urzędników, co spowodowało ogromny wzrost sprzedaży tego pisma. Dodajmy też, że pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a w tygodniku nie ma już raczej materiałów śledczych, stawia zaś on mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 369 | 126 828 | 126 828 | 200 761 | 133 313 | 133 313 |
Polityka | 175 505 | 119 541 | 119 533 | 171 525 | 121 952 | 121 952 |
Newsweek Polska | 169 930 | 108 709 | 108 639 | 172 745 | 115 972 | 115 972 |
W Sieci | 148 190 | 81477 | 81 477 | 161 070 | 81 207 | 81 207 |
Tygodnik Do Rzeczy | 117 553 | 62 848 | 53 923 | 142 743 | 69 935 | 61 010 |
Wprost | 109 792 | 105 860 | 37 307 | 189 116 | 178 922 | 108 650 |
Gazeta Polska | 101 767 | 37 589 | 37 172 | 118 876 | 48 994 | 48 386 |
Tygodnik Powszechny | 38 500 | 18 589 | 18 189 | 40 200 | 19 260 | 18 260 |
Przegląd | 51 000 | 17 213 | 17 213 | 51 000 | 18 044 | 18 044 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 464 686 | 286 564 | 286 564 | 483 436 | 305 204 | 305 204 |
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
1 2
Dołącz do dyskusji: Ogromny spadek sprzedaży „Wprost”. Tylko „W Sieci” zyskało