SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ogromny spadek sprzedaży „Wprost”. Tylko „W Sieci” zyskało

W czerwcu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a największy, wynoszący aż 65,66 proc. spadek dotknął pisma „Wprost” (AWR „Wprost”). Natomiast wzrostem pochwalić się mógł jedynie tygodnik „W Sieci”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2015 roku wyniosła 126 828 egz. Było to o 4,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 1,98 proc. do 119 533 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w czerwcu br. zmniejszyła się o 6,32 proc. i wyniosła 108 709 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 477 egz., po wzroście o 0,33 proc. Tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego mógł się pochwalić jedynym wzrostem w segmencie.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 65,66 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”).  Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 37 307 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.

Trzeba podkreślić, że w czerwcu ub.r. „Wprost” opublikował zapis tzw. taśm z podsłuchanych rozmów polityków PO i urzędników, co spowodowało ogromny wzrost sprzedaży tego pisma. Dodajmy też, że pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a w tygodniku nie ma już raczej materiałów śledczych, stawia zaś on mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 369

126 828

126 828

200 761

133 313

133 313

Polityka

175 505

119 541

119 533

171 525

121 952

121 952

Newsweek Polska

169 930

108 709

108 639

172 745

115 972

115 972

W Sieci

148 190

81477

81 477

161 070

81 207

81 207

Tygodnik Do Rzeczy

117 553

62 848

53 923

142 743

69 935

61 010

Wprost

109 792

105 860

37 307

189 116

178 922

108 650

Gazeta Polska

101 767

37 589

37 172

118 876

48 994

48 386

Tygodnik Powszechny

38 500

18 589

18 189

40 200

19 260

18 260

Przegląd

51 000

17 213

17 213

51 000

18 044

18 044

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

464 686

286 564

286 564

483 436

305 204

305 204

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Ogromny spadek sprzedaży „Wprost”. Tylko „W Sieci” zyskało

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Cieszy, że cztery tygodniki utrwalające patologiczną władzę (polityka, lisweek, TP,przegląd) mają razem mniejszą sprzedaż niż cztery nieuwikłane tygodniki (GN,wsieci,dorzeczy,GP). Po wyborach powinna się też zmniejszyć przewaga ekonomiczna tych pierwszych trzech wynikająca z reklam z budżetu państwa.
odpowiedź
User
zac
Cieszy, że cztery tygodniki utrwalające patologiczną władzę (polityka, lisweek, TP,przegląd) mają razem mniejszą sprzedaż niż cztery nieuwikłane tygodniki (GN,wsieci,dorzeczy,GP). Po wyborach powinna się też zmniejszyć przewaga ekonomiczna tych pierwszych trzech wynikająca z reklam z budżetu państwa.
odpowiedź
User
XYZ
Trzymam kciuki za "Przegląd" :)
odpowiedź