Serial „Za marzenia” stracił 450 tys. widzów. TVP2 wiceliderem
Drugi sezon serialu „Za marzenia” oglądało średnio 1,01 mln widzów, o 450 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu pierwszy sezon. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.
„Za marzenia 2” na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.55, w okresie od 4 marca do 3 czerwca br. Średnia widownia premierowych odcinków serialu wyniosła 1,01 mln osób, co przełożyło się na 8,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,44 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,30 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością do tej pory cieszył odcinek produkcji z 6 maja - zgromadził on przed telewizorami 1,20 mln oglądających.
Dla porównania, pierwszą edycję serialu pokazaną rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,46 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 11,91 proc., 11,15 proc. i 11,39 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 450 tys. widzów.
TVP2 w paśmie nadawania serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy serial „Odwróceni. Ojcowie i córki”, filmy fabularne i „Projekt Lady”, osiągał 9,83 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. filmy fabularne i „Ślad”; 8,76 proc.), a czwarta - TVP1 (m.in. „Teatr TV” oraz seriale „Parada oszustów” i „Ekstradycja”; 3,02 proc.).
Z kolei w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była stacją trzeciego wyboru.
Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji drugiego sezonu serialu wyniosły 7,65 mln zł. Dla porównania pierwszy sezon z reklam zarobił 4,47 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Obyczajowo-komediowa produkcja „Za marzenia” została luźno oparta na debiutanckiej książce Karoliny Frankowskiej „Zaczaruj mnie”. Cykl przedstawia losy trójki przyjaciół, którzy przechodzą ze studenckiego życia w dorosłość.
Główne role w serialu grają: Maja Bohosiewicz, Anna Karczmarczyk i Piotr Nerlewski, a obok nich wystąpią m.in.: Katarzyna Figura, Radosław Krzyżowski, Izabela Kuna, Marcin Perchuć, Kamil Kula, Paulina Chruściel, Dominika Gwit, Maciej Radel, Malwina Turek, Mikołaj Cieślak, Piotr Ligieza, Jakub Mazurek, Marcin Bosak i Krzysztof Czeczot.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 8,16 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Za marzenia” stracił 450 tys. widzów. TVP2 wiceliderem
OD Poniedziałku do Czwartku 20:15 TVN