TVP1 liderem w lutym, grupa komercyjna dla Polsatu. Duże wzrosty Polsat News i TVP Info
Liderem oglądalności w lutym br. w 4+ była TVP1, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły serial „M jak miłość”, program „Sanatorium miłości” i dziennik „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2019 roku zmniejszył się o 5,67 proc. i wyniósł 9,98 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,29 proc. do 8,92 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który rok wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,69 proc., po spadku względem lutego ub.r. o 10,96 proc.
Na czwartej lokacie uplasował się TVN (stacja miała 7,47 proc. udziału; w dół o 13,04 proc. - największy spadek w top 10).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,65 proc. w lutym 2019 roku do 35,06 proc. w lutym 2020 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,33 proc., po wzroście o 3,34 proc.
Rekordowy wzrost Polsat News
Dobre wyniki oglądalności zanotowały pozostałe czołowe stacje informacyjne: TVP Info (4,25 proc.; + 30,77 pkt. proc. - największy wzrost w top 10; awans z 9. na 6. miejsce) i Polsat News (1,34 proc.; + 52,27 pkt. proc.; 15. lokata po awansie z 18.). W zeszłym miesiącu kanały newsowe obszernie informowały m.in. o koronawirusie, a także relacjonowały wystąpienia kandydatów na prezydenta.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,99 proc.; + 12,39 proc.), TV Puls (3,75 proc.; + 10,29 proc.), TVN7 (3,42 proc.; + 3,32 proc.) i TTV (2,17 proc.; - 1,36 proc.).
Grupa komercyjna dla Polsatu
Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,34 proc., po spadku o 5,31 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie.
Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 12,96 proc. do 9,54 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 11,42 proc. do 8,39 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 6,70 proc. do 6,54 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 7,18 proc. do 10,09 proc.).
Hitem „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 10 lutego. Miał on średnio 4,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,68 proc.
Drugie było reality-show „Sanatorium miłości”. Odcinek nowej serii z 16 lutego śledziło średnio 3,49 mln widzów, co przełożyło się na 23,79 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 lutego na antenie tej stacji obejrzało 3,47 mln widzów (24,38 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,84 mln widzów (emisja 5 lutego; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 17 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,60 mln oglądających (wydanie z 26 lutego).
Czwarte miejsce w ogólnym rankingu zajął konkurs PŚ w skokach narciarskich 2019/2020, który odbył się 16 lutego w Bad Mitterndorf. Relacja w samej TVP1 miała średnio 3,26 mln osób, co dało stacji 29,28 proc. udziału. Konkurs transmitowany był również w Eurosporcie (widownia na poziomie 970 tys. osób). Łącznie zawody obejrzało 4,23 mln widzów.
Czołową piątkę uzupełnia serial TVP1 „Ojciec Mateusz”. Odcinek produkcji - pokazany 27 lutego - miał 3,17 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 21,61 proc.
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w lutym, grupa komercyjna dla Polsatu. Duże wzrosty Polsat News i TVP Info