585 tys. widzów wiosennych odcinków „Sondy 2”
Trzeci sezon edukacyjnej „Sondy 2” śledzi średnio 585 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Program „Sonda 2” w wiosennej ramówce 2017 roku pokazywany jest na antenie TVP2 w niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”). Średnia widownia premierowych odcinków trzeciej edycji audycji w okresie od 5 do 26 marca br. wyniosła 585 tys. osób, co przełożyło się na 5,58 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,81 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął odcinek z 26 marca br., który śledziło średnio 809 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Sondy 2”
Pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca 2016 r., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.
Z kolei drugą transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 3 września do 20 listopada 2016 r. (w soboty i niedziele około godz. 14.35) śledziło 601 tys. osób, co dało stacji 6,37 proc. udziału w 4+, 3,86 proc. w 16-49 oraz 5,05 proc. w 16-59.
TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP1, która pokazuje wówczas gł. program „O! Polskie przeboje” i zawody skoków narciarskich mężczyzn, co przekłada się na 17,11 proc. udziału. Drugi jest Polsat (gł. filmy animowane; 8,27 proc. udziału), a czwarty - TVN („Druga szansa” i filmy; 4,84 proc. udziału).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 pierwsza też jest Jedynka, a dalsze miejsca zajmują: Polsat, TVN i Dwójka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 8,30 proc.
Dołącz do dyskusji: 585 tys. widzów wiosennych odcinków „Sondy 2”