760 tys. widzów nowego programu „Najgorszy kucharz”, TVP2 przegrywa z konkurencją
Nowy program „Najgorszy kucharz” gromadzi średnio 760 tys. widzów, o 158 tys. osób więcej niż „Bake Off Junior” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVP2 w czasie nadawania produkcji przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami.
Nowy reality-show „Najgorszy kucharz” nadawany jest w TVP2 w czwartki o godz. 20.50, począwszy od 12 września br. Średnia oglądalność pierwszych trzech odcinków nowego projektu wyniosła 760 tys. widzów, co przełożyło się na 4,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 12 września - śledziło go 801 tys. osób.
W porównaniu do programu „Bake Off Junior”, pokazywanego jesienią ub.r., nowa produkcja zyskała 158 tys. widzów. Wówczas po pierwszych trzech tygodniach kulinarny cykl gromadził średnio 602 tys. osób, co przełożyło się na 4,14 proc. udziału w 4+, 4,15 proc. w 16-49 oraz 4,03 proc. w 16-59.
TVP2 w czasie emisji nowego programu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwsza lokata należy do TVP1, która nadaje wtedy gł. serial „Ojciec Mateusz” i transmisje sportowe, co daje jej 19,64 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVN (gł. „Milionerzy” i początek „Kuchennych rewolucji”; 12,54 proc.), a trzecie - Polsat (gł. „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 11,61 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka jest czwarta.
Uczestnikami projektu są wyłonione w castingach osoby, które cechują się słabymi umiejętnościami kulinarnymi. W trakcie trwania projektu uczą się oni gotowania od zawodowych kucharzy. Następnie uczestnicy rywalizują ze sobą w przygotowaniu jak najlepszych posiłków.
Jurorami i mentorami w programie są Dariusz Kuźniak i Marcin Kuca.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 8,16 proc.
Dołącz do dyskusji: 760 tys. widzów nowego programu „Najgorszy kucharz”, TVP2 przegrywa z konkurencją