Teleturniej „Milionerzy” stracił 360 tys. widzów. Jesienią kolejna edycja
Wiosenne odcinki „Milionerów” oglądało średnio 1,99 mln osób, o 360 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 63,06 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Nowe odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 13 lutego do 24 maja 2018 roku. Nowy sezon produkcji zainaugurowały dwa specjalne odcinki (pokazane 13 i 14 lutego), w których walkę o milion zł stoczyły gwiazdy serialu „Diagnoza” i filmu „Podatek od miłości”, oraz piosenkarze Kayah i Grzegorz Hyży.
Całą wiosenną edycję programu śledziło średnio 1,99 mln widzów. Przełożyło się to na 13,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,59 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek teleturnieju z 15 marca br., który oglądało średnio 2,67 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki pokazane zostały w czwartki, czyli w dniu w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emitowała popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazywała „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe).
Dla porównania, wiosną ub.r. reaktywowanych „Milionerów” śledziło średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 14,86 proc. udziału w 4+, 17,40 proc. w 16-49 oraz 16,62 proc. w 16-59. Oznacza to, że format stracił 360 tys. widzów.
TVN w czasie emisji „Milionerów” był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajmowała Dwójka, a jej udział wyniósł 24,03 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane były gł. programy kabaretowe i serial „Szpieg D’83”. Trzecia była TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, „Warto rozmawiać”, „Wielkie testy”, mecze piłki nożnej i „Ojciec Mateusz”; 9,13 proc.), a czwarty - Polsat (gł. filmy, „Take me out”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,09 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był drugi.
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji wiosennych odcinków teleturnieju wyniosły 63,06 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Portal Wirtualnemedia.pl się dowiedział, że nowe odcinki teleturnieju TVN pokaże w jesiennej ramówce 2018 roku. Właśnie trwają poszukiwania uczestników do projektu.
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut, wyjątkiem są odcinki specjalne trwające godzinę. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „Bitwa na głosy” w TVP2).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: Teleturniej „Milionerzy” stracił 360 tys. widzów. Jesienią kolejna edycja