1,7 mln widzów „Leśniczówki”. „Oglądalność skupiona w starszych przedziałach wiekowych”
Nowa telenowela „Leśniczówka” gromadzi średnio 1,70 mln widzów. TVP1 w czasie nadawania produkcji jest liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w grupie 16-49 stacja zajmuje miejsce trzecie. - Oglądalność tej telenoweli skupiona jest przede wszystkim w starszych przedziałach wiekowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wojtal, video senior specialist w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker.
„Leśniczówka” nadawana jest w TVP1 w piątki o godz. 18.00 i 18.25, począwszy od 2 marca br. Średnia oglądalność sześciu odcinków nowej telenoweli wyniosła 1,70 mln widzów, co przełożyło się na 13,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 2,51 mln widzów w 4+ (są to dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom wraz z Mindshare i Wavemaker).
Do tej pory największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 2,16 mln osób. Oglądalność produkcji jednak spada z tygodnia na tydzień - pierwsze dwa odcinki śledziło 1,99 mln osób, kolejne dwa - 1,73 mln, a następne - już 1,39 mln.
TVP1 w czasie emisji nowego serialu zajmuje pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należy do Polsatu, który nadaje wtedy „Pierwszą miłość”, co daje mu 12,82 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje TVN (gł. „Szpital”; 10,40 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama”, „Pogoda” i „Sport telegram”; 7,38 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje miejsce trzecie za Polsatem i TVN.
- Wyniki pierwszego odcinka telenoweli w grupie All przewyższyły flagowy serial Polsatu „Pierwsza miłość”. Z kolejnymi tygodniami zainteresowanie tego serialu spadało średnio o około 20 proc. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wojtal, video senior specialist w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker. - Oglądalność tej telenoweli skupiona jest przede wszystkim w starszych przedziałach wiekowych - komentuje ekspertka.
Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem. W serialu gra również Krzysztof Globisz, który wciela się w postać po wypadku, a w powrocie do zdrowia pomaga mężczyźnie bohaterka grana przez Annę Seniuk.
W telenoweli wystąpią też m.in.: Marian Dziędziel, Beata Schimscheiner, Julia Kostow, Agata Turkot, Iwona Cichosz, Michał Czernecki, Przemysław Bluszcz, Henryk Talar, Weronika Książkiewicz, Przemysław Stippa, Arkadiusz Janiczek, Krystyna Tkacz, Michał Lesień, Zbigniew Lesień, Sebstian Jasnoch, Dawid Ściupidro, Arkadiusz Nader, Grzegorz Pawlak i Natasza Leśniak. Reżyserem „Leśniczówki” jest Maciej Żak, reżyser i scenarzysta wielu filmów, który w latach 2011-2012 realizował dla TVP telenowelę „Rezydencja” (powstało 58 odcinków).
Produkcja w swoim paśmie zastąpiła m.in. piątkowe emisje „Klanu” (serial ten obecnie pokazywany jest od poniedziałku do czwartku).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,7 mln widzów „Leśniczówki”. „Oglądalność skupiona w starszych przedziałach wiekowych”