Polsat Play liderem kanałów lifestylowych w I kwartale, Polsat Rodzina z największym wzrostem
W pierwszym kwartale 2021 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był Polsat Play. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Polsat Rodzina, a na czele spadków uplasowało się E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział Polsat Play w rynku telewizyjnym w pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł 0,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. W porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku wynik zwiększył się o 26,83 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVN Style, którego wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,13 proc. i wyniósł 0,48 proc.
Podium, z udziałem wynoszącym 0,41 proc., uzupełnia HGTV. Wynik kanału zmalał o 8 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał Polsat Cafe, którego wynik wzrósł o 12,06 proc. do 0,38 proc. Czołową piątkę uzupełnia TLC (0,23 proc.; w dół o 7,54 proc.).
- To był świetny kwartał dla naszych kanałów. Wzrost oglądalności Polsat Play, Polsat Cafe czy Polsat Rodziny jest imponujący, tym bardziej jeżeli weźmiemy pod uwagę, że rynek telewizyjny w Polsce jest już bardzo stabilny. Nam tymczasem w ciągu roku udało się przyciągnąć wielu nowych widzów. Potęgą grupy kanałów tematycznych Polsatu jest różnorodność oferty. Produkujemy kolejne sezony sprawdzonych programów, które z roku na rok mają coraz więcej widzów. Zarazem cały czas staramy się zaskakiwać widownię nowymi pomysłami. Widz nie ma prawa się nudzić - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Sławiński, dyrektor kanałów tematycznych Telewizji Polsat.
Na dwunastej lokacie (po awansie z trzynastej) znalazła się stacja Polsat Rodzina, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 121,88 proc. do 0,07 proc.
- Polsat Rodzina to wyjątkowy projekt na rynku, poświęcony roli rodziny i religii. Jak każdy nowy kanał potrzebuje czasu, żeby zapracować na uwagę i zainteresowanie widzów. Tu liczy się przede wszystkim konsekwencja. A my od początku konsekwentnie budujemy profil stacji naprawdę rodzinnej - łączącej pokolenia od dzieci po dziadków. Dlatego stawiamy na atrakcyjną edukację i wiarygodne poradnictwo oraz kreskówki, seriale, filmy i programy rozrywkowe, które kochają całe rodziny. Naszym widzom dziękujemy za ich obecność i zaufanie - mówi nam Marek Zając, dyrektor kanału Polsat Rodzina.
Z kolei największą stratę zanotował kanał E!, który w zestawieniu był ostatni. Jego wynik zmalał o 15 proc. do 0,02 proc.
Polsat Play wyprzedził HGTV i TVN Style w 16-49
Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera w zeszłym kwartale należała do kanału Polsat Play, który w tym ujęciu wyprzedził HGTV i TVN Style. Jego udział w tym ujęciu wyniósł 0,75 proc., po wzroście o 39,89 proc.
- Rosnąca oglądalność kanału Polsat Play to zasługa przede wszystkim tematyki, która porusza ważne sprawy społeczne, bliskie sercom. Pokazujemy historie zwykłych ludzi, choć często o niezwykłych doświadczeniach. Stworzyliśmy wiele kultowych programów, które pokochali widzowie na całym świecie m.in; Chłopaki do wzięcia, Drwale i inne opowieści Bieszczad, Więzienie, Górale i wiele, wiele innych. Co roku liczba ich fanów rośnie - informuje Radosław Sławiński.
Na drugą lokatę spadła wspomniana wyżej stacja TVN Style (jej udział względem pierwszego kwartał 2020 roku spadł o 6,91 proc. do 0,66 proc.). Podium uzupełnia kanał HGTV, który przed rokiem był wiceliderem (w dół o 23,08 proc. do 0,43 proc.).
Także i tutaj największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Rodzina. Udział kanału zwiększył się o 300 proc. do 0,10 proc.
Największy spadek w tym ujęciu również odnotował kanał E! (było to 46,15 proc. do 0,014 proc.).
W marcu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych w obu grupach wiekowych również był kanał Polsat Play. W 4+ jego udział zwiększył się o 31,17 proc. do 0,61 proc., a w 16-49 - o 37,50 proc. do 0,70 proc. (w tej grupie Polsat Play wyprzedził TVN Style).
Dołącz do dyskusji: Polsat Play liderem kanałów lifestylowych w I kwartale, Polsat Rodzina z największym wzrostem