Oglądalność kanałów informacyjnych wzrosła o 71 proc. „W sytuacji kryzysowej Polacy szukają informacji”
W marcu br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 71 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem kanałów informacyjnych zostało w marcu 2020 roku TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 6,50 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 109,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVP Info pochwalić się mogło najwyższą miesięczną oglądalnością od kilkunastu lat (i jedną z najwyższych w historii nadawania stacji).
- Rekordowo wysokie wyniki oglądalności TVP Info wynikają z faktu, że w sytuacji kryzysowej wywołanej epidemią koronawirusa Polacy szukają rzetelnych, sprawdzonych i wiarygodnych informacji. Warto również zwrócić uwagę na szereg inwestycji zrealizowanych w ciągu ostatnich dwóch lat w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Dzięki nim możemy przygotowywać nowoczesny program w atrakcyjnej formie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Nasi dziennikarze nie ograniczają się tylko do relacjonowania wydarzeń, ale starają się także pomagać widzom, których dotknęły skutki epidemii. Stąd w naszej ramówce pojawiły się dwie nowe pozycje: „Koronawirus Poradnik” oraz „Antykryzys Poradnik”. Oba programy cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zaufanie widzów jest dla nas zobowiązaniem do jeszcze lepszej pracy - dodaje.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,85 proc. (po wzroście o 40,34 proc.). Stacja zanotowała najwyższy miesięczny udział w historii.
Podium uzupełnia Polsat News, który awansował z czwartej lokaty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 2,47 proc. udziału (również historyczny rekord), po wzroście względem marca 2019 roku o 169,73 proc. największym w zestawieniu. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wzrost-ogladalnosci-polsatu-news-dzieki-obecnosci-w-dvb-t
Na kolejną pozycję spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,16 proc. Jego wynik względem marca zeszłego roku wzrósł o 20,79 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego wyniósł 0,60 proc. (do góry o 51,27 proc.).
Tylko Superstacja na minusie
Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 67,58 proc. do 0,06 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.
Największy udział (7,66 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 88,57 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 41,28 proc. do 6,45 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 71 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w marcu 2020 roku wyniósł 16,79 proc. Było to o 70,87 proc. więcej niż w marcu 2019 roku.
Grupa komercyjna dla TVN24
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 4,85 proc., po wzroście o 110,92 proc.
Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (3,67 proc. udziału, do góry o 206,42 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (2,51 proc.; + 364,70 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Również i tutaj jedyny spadek - o 62,86 proc. do 0,04 proc. - odnotowała Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 5,49 proc. udziału, po wzroście o 109,75 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 12,49 proc. udziału w rynku, po wzroście o 148,39 proc.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność kanałów informacyjnych wzrosła o 71 proc. „W sytuacji kryzysowej Polacy szukają informacji”