TVP Info liderem w kwietniu kanałów informacyjnych. Grupa komercyjna dla TVN24
W kwietniu br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 44 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w kwietniu 2020 roku awansowało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 5,57 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 61,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,46 proc. (po wzroście o 17,68 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 2,46 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2019 roku o 134,80 proc. - drugim największym w zestawieniu. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.
Na kolejną pozycję spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,20 proc. Jego wynik względem marca zeszłego roku wzrósł o 24,25 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego wyniósł 0,57 proc. (do góry o 45,01 proc.).
Tylko Superstacja na minusie
Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na ósmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 70,78 proc. do 0,045 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.
Największy udział (6,78 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 53,62 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 19,80 proc. do 6,03 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 44 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2020 roku wyniósł 15,46 proc. Było to o 43,76 proc. więcej niż w kwietniu 2019 roku.
Grupa komercyjna dla TVN24
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 3,88 proc., po wzroście o 30,16 proc.
Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (3,09 proc. udziału, do góry o 113,16 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (2,25 proc.; + 238,35 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Również i tutaj jedyny spadek - o 74,39 proc. do 0,02 proc. - odnotowała Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,43 proc. udziału, po wzroście o 34,19 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 10,60 proc. udziału w rynku, po wzroście o 74,42 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Info liderem w kwietniu kanałów informacyjnych. Grupa komercyjna dla TVN24